Onverwacht zwanger help!

Gisteren heb ik een test gedaan en blijkt dat ik zwanger ben. Vandaag heb ik mijn vriend verteld dat ik zwanger ben en zijn reactie ha ik niet verwacht.
2 of 3 geleden dacht ik dat ik zwanger was maar dat was niet zo me ongesteldheid kwam later. Toen reageerde hij geschrokken maar positief. Nu ook geschrokken en heel negatief. We hebben een lat-relatie wat goed gaat hij wil niet meer samenwonen en heeft een zoon uit een eerdere huwelijk. Die nu sinds een jaar een rugzakje heeft. Hij zei dat het financieel nu niet uitkomt enz enz. Morgen ga ik na de huisarts vanwege da ik zelf ritalin gebruik en wil weten hoe ver ik ben. De laatste maanden slikte ik de pil erg slecht en werd ongesteld door de pil. Zelf heb ik altijd gezegd dat ik tegen abortus ben maar nu ben ik erg in de war wat ik moet doen. Vrijdag ga ik ook nog op vakantie met mijn ma, me ouders weten nog niets.
 
Ik heb in het zelfde schuitje gezeten na veel wikken en wegen heb ik besloten om de zwangerschap te beëindigen.. Ik heb lichamelijk en geestelijk in een hel gezeten pas na 2jaar had ik een beetje het gevoel dat ik me zelf was ook al zei me vriend nu man dat ik daardoor heel erg veranderd ben.

Paar jaar na de abortus kwam ik er weer achter dat ik zwanger was..
Ik wou niet weer het zelfde pad bewandelen en heb toen gezegd tegen mijn kersverse man ik met kind of beide niet gelukkig dacht hij er toen heel anders over en hebben we een gezonde zoon van 2,5 jaar die begin december zelfs grote broer word..

Denk er alsjeblieft goed overna want een ook een abortus heeft een giga impact op je
 
Je zet je situatie hier neer en ik zal eerlijk zeggen wat ik er van vind.
Wie vrijt, kan zwanger worden. Met of zonder anticonceptie. Zeker als je de pil niet zo trouw slikt.
Wie vrijt moet ook de consequenties aanvaarden. Wees dus volwassen en maak niet het kindje de dupe. Het is een kindje, geen klompje cellen... als je het laat groeien heb je over 9 mnd een baby in je armen. Dus denk niet dat dit geen kindje is. En het geld?? Sorry maar dat gaat er bij mij niet in. Er komt vast een oplossing.

We voeren in NL actie tegen het doden van straatkatten, omdat dit zo zielig zou zijn. Maar je mag je niet druk maken over mensen die wel vrijen, geen kindje willen en het dan weg laten halen. Alsof dat niet vreselijk is. We mogen tot de 23e week aborteren. En als je kindje met 24wk wordt geboren wordt er voor zijn leven gevochten. Is het daarvoor geen kindje dan? En moeten we ons niet schamen dat we wel actie voeren tegen het doden van straatkatten maar dat er veel mensen heftig reageren als stichting 'Schreeuw om leven' popjes van foetussen op de Dam legt.

Laat het kindje geboren worden, het heeft zo moeten zijn! Het komt echt vanzelf goed, er zijn vast mensen die je willen helpen.
 
Zelf 1 keer zwangergeraakt door de pil heen toen ik 19 was.
Een hele zware periode in mijn leven maarde gedachten om een kindje weg te laten halen dat is ontstaan door iets wat wij zelf hebben gedaan is nooit in mij opgekomen.
Helaas kreeg ik een miskraam.
Wij hebben er wel voor gezorgd dat zoon ongelukje niet meer kan gebeuren, de pil alleen is dus niet genoeg zelf niet als je hem trouw slikt kan je voor een verrassing komen te staan.
Als je al eens een ongelukje heb gehad zorg je er in mijn ogen voor dat dit nooit meer gebeurd!!
Inmiddels ben ik 10 jaar verder hebben we samen 1 gezonde dochter en zwanger van de 2e.
En 5 miskramen verder.
Ik kan er ontzettend boos om worden als mensen zo onverantwoordelijk met het leven van een mogelijk kindje bezig zijn.
Er zijn zoveel mensen op deze wereld die er alles voor over hebben om een gezond kindje op de wereld te zetten.
Helaas zijn er teveel mensen die nog steeds niet snappen wanneer het verstandig is een kind te krijgen en een kind niet goed opvoeden.
Ik zeg niet dat je het kindje moet houden, ik wil zeggen dat je verantwoordelijk moet zijn. Kan jij dit kindje niet opvoeden denk dan aan adoptie, abortus maar zet een kind niet op de wereld omdat je denkt dat het taboe is om een kind weg te halen.
Ka jij wel voor jou kindje zorgen, zet het dan op plaats nummer 1, boven je partner en boven jezelf een kind verdiend het allerbeste. En vooral veel liefde.
 
Ik zal ook eerlijk zijn: je kan dit niet vergelijken met het doden van zwerfkatten, sorry. Het is een kind en dit kind wordt pas de dupe als het geboren is en er niet goed voor wordt gezorgd. Daar hebben we er al genoeg van rondlopen... Klinkt hard, maar that's life. Hoop dat je een verstandige beslissing neemt...
 
Precies goed gezegd. Het is een kind! Dus een kind doden is in jouw ogen geoorloofd? Maar zwerfkatten niet? Wat een belachelijke reactie. Veel stellen die ongewenst kinderloos blijven, kunnen een adoptie kind alle liefde van de wereld geven. Dat is ook een optie!!!!!!
 
Bloempje je verwoord precies mijn gevoel.

Financieel geen kind, is een onzin reden.

Mocht je het echt niet aankunnen, geef dan je kind op voor adoptie, genoeg stellen die ervoor willen zorgen omdat ze zelf niet zwanger kunnen worden.
 
Na veel nadenken heb ik besloten mijn kindje te houden en ervan te houden, mijn ouders reageerde zo positief en beloofde mij te helpen.
Vriend is nu ex en wilt niets met mij te maken hebben en dus ook niet met zijn kind dan niet. Ga lekker genieten van mijn kindje ook al heb ik momenteel veel last van zwangerschapskwaaltjes.
 
Terug
Bovenaan