onverwacht zwanger van derde...help

Ik moet t toch even kwijt. Ik ben namelijk ineens onverwacht zwanger van de derde. Mijn andere kids zijn bijna 6 en de jongste wordt in het najaar 4. Dat betekent dus dat we bijna twee schoolgaande kinderen hebben.
Ik heb altijd gezegd dat ik een gezin met drie kids wou en mijn man en ik speelde al een tijdje met de gedachte. Maar we vonden de eerste jaren met twee ook heel pittig. Vandaar dat we bewust even wilde wachten.
De laatste tijd hadden we het er weleens over maar ondanks dat het ons wel leuk leek zagen we ook wel echt de voordelen van twee kids. Het begint namelijk net een beetje relaxed te worden.
In augustus hebben we een heerlijke vakantie in het vooruitzicht waar we dit jaar (zonder middagslaapjes, luiers, voeding etc) van wilde gaan genieten.
En nu...tsja....
Ik ben pas een paar dagen overtijd. Maar ik weet het 100% zeker. Bij de andere twee voelde ik het ook meteen.
wordt emotioneel nog al heen en weer geslingerd van blij naar verdrietig (waarom krijgen vriendinnen die al een tijd proberen er niet eerst een en ik die al twee gezonde kids heeft een onverwachte derde).
Had ook nooit gedacht dat dit mij zou overkomen (ja klinkt suf maar het gaat al 2 jaar goed.met condoom en periodieke onthouding.)
Maak me zorgen over hoe dat straks moet met drie, financieel, de drukte, poeh! En zie op tegen 9 maanden zwanger gevolgd door bevallen en slapeloze nachten.
Aan de andere kant ook stiekem wel blij met dit eigenwijsje die zomaar onaangekondigd ons leven in stapt. En ergens ook wel heel leuk om alles nog een keer mee te mogen maken.

Pfff...zo dat is er ff uit (niemand behalve mijn vriend natuurlijk weet dit nog)

Wie wil ervaringen delen....?
 
Sorry kan je niet helpen uit ervaring maar vind je verhaal heel bijzonder en kan me heel goed voorstellen dat het moeilijk is.
Ik hoop dat jullie er uitkomen en als je er voor gaat echt kan genieten.
Heel veel succes met jullie beslissing.
X Susan (Januari mama zwanger van de 2de)
 
Hoi meis, ik heb precies hetzelfde meegemaakt als jij...... ik heb nu een jongen van 4 jaar en een meisje van 2 jaar....wij vonden dat genoeg en goed zo! Wij wilde niet meer dan 2 kinderen!!
Nu ben ik afgelopen december door de pil heen zwanger geraakt van de 3de....voor ons ook schrikken natuurlijk en ook met een heeeleeee hoop vragen, zelf mijn partner wilde als 1ste reactie erop dat ik het weg liet halen gewoon puur van schrik!!
Bij mij kwam het niet eens in mij op en een dag later wilde mijn partner het ook, we zouden er wel uitkomen en we zouden het wel redden!!

Nu ben ik 28 weken zwanger van een meid!! en we zijn er zo gelukkig mee.... de kids vinden het geweldig en kunnen niet wachten tot ze er is.
Mijn oudste die wil overal bij helpen en steeds maar voelen of ze schopt.....

Ik ben meer gaan kijken naar de voordelen, de oudste naar de basisschool en de jongste gaat 4 dagen naar de peuterspeelzaal dus heb ik straks meer tijd voor de kleine dan dat ze alle 3 thuis lopen!

Een heel verhaal maar hoop dat het je een beetje helpt mijn ervaring erin...... er is overal een oplossing voor te vinden en alles komt op zijn pootjes terecht, natuurlijk zal het af en toe niet makkelijk zijn maar tot nu toe heb ik nog geen nadelen ondekt!!

grx evelien
 
ik heb het niet meegemaakt, ben in verwachting van onze vierde (ook gepland) Maar kan me je dubbele gevoel wel voorstellen hoor. Geef jezelf lekker de tijd om weer aan het idee te wennen. Een zwangerschap duurt gelukkig niet voor niets 40 weken.
De vakantie zou ik dubbel en dwars van genieten, nu kan het lekker
Het komt wel goed met jou, dat weet ik nu al heel zeker
Dus van harte gefeliciteerd met dit kindje dat zo graag bij jullie wil horen
dikke knuffels
 
hallo ,

wij hebben 5 juni onze derde zoon gekregen . onze andere kinderen zijn bijna 9 en bijna 12 . ik vind het juist lekker dat er leeftijd verschil tussen zit . En de drukte vind ik wel mee vallen hij is nu 3 weken en het is alweer gewoon we hebben onze draai gevonden en dat zul jij ook wel hebben staks. en zodra de kids op school zitten heb je al de tijd voor baby nummer 3.

veel succes .
groetjes sieuwkes
 
Hè,
Ook wij werden onverwachts zwanger van de derde. Heb altijd gezegd dat ik er geen 3 wilde. Vond 2 genoeg en idd ook de vrijheid die je nu hebt en de beperkingen die het de andere 2 kinderen geeft. (5 en vandaag 3 geworden) mijn vriend vond en derde gelijk super. Ik heb zeker een maand zitten twijfelen, wil ik het wel of niet. Gevraagd aan de kids of ze nog Eem broertje of zusje zouden willen. Dit leek ze heel gaaf. Uiteindelijk gehouden. Bij de 20 weken echo hebben we wegens afwijkingen weer moeten kiezen. En weer besloten om te houden, dit omdat ik bij de gedachte van abortus gelijk in huilen uitbrak. Ook nu twijfel ik soms, maar ik weet zeker dat we de juiste keuze hebben gemaakt om ons zoontje te houden. We zien wel wat de bevalling en toekomst ons zullen brengen. Ook qua toekomst, ik zal eerlijk gezegd wel uitkijken als hij uit de luiers is en niet meer slaapt, vanwege de vrijheid. Maar dat duurt maar een paar jaartjes. Ik zal vast wel makkelijker worden.
Ik hoop dat je een goede keuze voor jullie kunnen maken. Zolang je hem niet te overhaast maakt, is dat de juiste keuze ook als je niet voor de baby kiest maar voor het gezin zoals deze nu is..... Ongeacht wat anderen zeggen, geen enkele keuze is fout!
Heel veel sterkte
 
Gefeliciteerd meid,
Het is een extra kadotje van moeder natuur. Ik ben zwanger van no 2 maar ik wil heel graag 3 kinderen. Lijkt me zo gezellig. Er is iemand die heel graag jou als mama wil hebben. En komt tijd komt raad.
Geniet van de mooie momenten, en die slapenloze nachten zijn maar van korte duur.
groetjes,
Elise
 
Hi ladies,

Ik ben mama8877 maar dan ingelogd met een ander profiel. Ik kon namelijk niet meer reageren. Heel apart,
Anyway ik wou even laten weten dat ik afgelopen weekend alsnog heel erg ongesteld gewordeben. Geen onverwachtse derde dus.
Opluchting aan de ene kant, jammer van de andere kant.
Moet het even een plekje geven. En het is opzich goed om even echt te ervaren wat het allemaal met je doet. Dat helpt in de overweging.
Merkte dat ik heeeeel veel praktische bezwaren zie, maar dat ik het ondanks dat diep in mijn hart toch wil.
Wij gaan dus lekker op vakantie en wellicht dat we er na die tijd voor gaan.

Bedankt allemaal voor de lieve berichtjes....dat deed me goed.

Liefs mama8877
 
Terug
Bovenaan