Onverwachts bezoek aan gyn!

Afgelopen zondagavond kreeg ik, na 3 drukke dagen, ineens wat darmkrampen en daarbij harde buiken. Vooral onderin. Niet echt pijnlijk maar ook niet gevoelloos. Ik wilde niet gelijk panieken dus ik ben gewoon naar bed gegaan maar de volgende morgen was het nog niet echt over. Ik dus mijn werk afgebeld en toch maar contact opgenomen met de vk. Die zei dat ik mijn urine moest testen op blaasontsteking en dat ik een dag rust moest gaan houden.
Kort daarna moest ik ineens 3 keer poepen (ik zit nogal eens verstopt) en toen was het eigenlijk direct een heel stuk rustiger in mijn buik! opluchting! Die dag ook geen klachten meer gehad en uit de urinetest was ook niks gekomen.

Tot ik vanmorgen toch wat oud bloed verloor. een klein beetje maar, maar ik schrok toch! het hoort er toch niet echt bij voor je gevoel. Ik dus weer aan de bel bij de vk en ze zei dat ik maar langs moest komen. Zij wilde even voelen aan de baarmoedermond. Die was nog niet verstreken maar voelde wel wat soepeler, maar dat zou ook kunnen doordat ik al eens was bevallen. Ze wilde me toch even doorsturen voor een controle bij de gyn.
Ik kon direct door! Maar alles was goed, even de baby weer gezien, de baarmoedermond was nog 6 cm dus prima. Alleen ligt mijn placenta laag, nog net niet voor de uitgang, maar er tegen aan. Dit zal ook de oorzaak van het bloed zijn geweest, vooral als je dan wat verkrampt bloed je dan sneller. En die krampen ja, dat zou kunnen komen door snelle groei... te druk zijn... of als reactie op de darmkrampen. Waarschijnlijk een combinatie van factoren dus.

Zucht... opgelucht... alles is goed!

En met jullie?? Wie herkent mijn verhaal en heeft hetzelfde wel eens meegemaakt??? OID?

Hoi,

Wat een verhaal..gelukkig is alles nu goed!
Heb je nu nog last van harde buiken?
Ik heb ook de laatste week vaak last van harde buiken..van de gynacoloog moet ik me ook rustig houden.
Ons dochtertje Silvy die vrijdag 2 jaar word is 6 weken te vroeg geboren.
Ik ben nu 24 weken zwanger dus moet nog wel even in de buik blijven zitten.
Doe jij ook maar rustig aan,

Liefs

goedemorgen.

zo zeevang dan zit de schrik der wel even in zeg!!
ben wel blij om te horen dat toch alles goed gaat met jullie twee hoor!
maar kan me voorstellen dat je dan wel even goed schrikt.

heel veel sterkte verder...

liefs

Hallo,
Ja ik heb hetzelfde meegemaakt!
Ook last van harde buiken, verder niet veel achter gezocht. Paar weken daarna ook bloedverlies met stolsels en alles. Sta al onder behandeling van de gyn dus meteen gebeld en met spoed moest ik komen. Uitwendige en inwendige echo gemaakt. Met de baby was alles goed alleen de placenta lag te laag. Net niet voor de uitgang dus hij kan nog omhoog komen maar dat is afwachten of de baby wel wil indalen. Meestal doen ze dan een keizersnee.
Wer wachten af en hopelijk komt de placenta nog omhoog!
Het kan best zijn dat ik weer ga bloeden en moet dan ook weer meteen bellen maar dan weten we wel wat de oorzaak is.
Xxx

Hey,

Hier alles weer of gewoon weer rustig! Ik ga er ook maar vanuit dat dat zo blijft. Ik heb verder geen harde buiken meer gehad en geen druppel bloed meer gezien. Het was trouwens echt maar een klein beetje! geen stolsels maar een veeg oud bloed. Maar je schrikt toch. Wel hou ik er een klein beetje rekening mee. Niet te zwaar tillen en op tijd mijn rust pakken, want ik was vorige week ook veel te druk en te laat naar bed gegaan... rust is dus een belangrijke factor ivm de harde buiken, dat wil ik echt uitsluiten.

Hopelijk komen er verder geen complicaties meer!

Bedankt voor jullie meeleven!

Gelukkig dat nu alles weer rustig is!
Ik had dat bloedverlies ook maar 1 dag en daarna ook niet weer gehad. Wel harde buiken maar inderdaad probeer ik ook goed de rust te pakken. Soms moeilijk te combineren met het huishouden, werk en peuter..
Xxx

Terug
Bovenaan