Onverwachts naar het ziekenhuis voor ctg... duimen jullie voor me?

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Moet even mn verhaal hier kwijt. Heb sinds gister  middag 15.00 uur  last van pijnlijke harde buiken die niet meer over gaan. Vanacht dus de hele nacht niet geslapen en uiteindelijk vanmorgen toch maar de vk gebeld. Die kwam meteen naar me toe en heeft toen wat onderzoekjes gedaan. De harde buiken vond zij toch wel erg op weeen lijken dus heeft ze inwendig onderzoek gedaan om te kijken of er eventueel al wat ontsluiting zou zijn. Gelukkig niet... alleen was het uiteinde v/d baarmoeder al wel wat ingestokken (zoiets was het geloof ik...)! Dus moet vanmiddag naar het ziekenhuis voor een ctg.

De opties zijn dus of een blaasontsteking (die je als zwangere vrouw niet vaak voelt maar wel klachten als harde buiken geeft) of een drijgende vroeggeboorte!!!!!!!!!
Net mn man gebeld komt zo naar huis... gelukkig! Duimen jullie voor me mee dat het niks bijzonders is. Oja ze vertelde me ook nog dat als het een dreigende vroeggeboorte zou zijn dat ze het niet meer gaan remmen.

Lief isa, 33 wkn en 4 dgn.

Hoi,

Jeetje wat spannend.....

Ik heb hetzelfde meegemaakt.....mijn dochter is met precies 34 weken geboren...en was helemaal gezond....na 2 weken mocht ze al mee naar huis

Succes en sterkte en laat je het nog even weten hoe het gegaan is ????

Groetjes beertjeholst

Hey meis,

Ontzettend bedankt voor reactie... dat lucht  me op! Wat voor klachten kreeg jij precies?
xxx isa.

Hoi...

Mijn verhaal is iets anders...mijn vliezen braken 's ochtends vroeg en 's nachts om 00.35 uur is mijn dochter geboren...het is allemaal heel snel gegaan..ik heb amper weeen gevoeld.

Ik had al wel twee keer daarvoor een CTG gehad en toen was er niets aan de hand..

Succes en tot horens !!

beertjeholst

Ik had hier gisteren een supergezonde 2 jarige jarige Job die met 31w en 6 dgn is geboren. Dus zelfs al zet het door is er goede hoop! Sterkte!

Ik ben op 30 dec ( tijdens mijn werk in het ziekenhuis) opgenomen ivm premature weeen. Ik dacht dat het ook alleen harde buiken waren, maar mijn baarmoeder bleek voor 2/3 verstreken te zijn. Ik ben aan de pre par gelegd ( weeen remmers) omdat ze in ons ziekenhuis 34 weken aanhouden om het niet te gaan remmen. Ik heb medicijnen voor de langrijping gekregen omdat dat het enige is ( en natuurlijk verder groeien) wat er in de laatste 7 weken nog moet gebeuren. Die medicijnen moeten 48 uur de tijd hebben om hun werk te doen, dan zijn de longetjes ip klaar. ( en het kindje ip ook alleen heeft het dan nog moeite met eten en zich op temperatuur houden zo is mij verteld)
Gelukkig sloegen de medicijnen meteen aan ( helaas wel heeeeeel veel last van de bijwerkingen gehad) en die mochten na 2 dagen wat afgebouwd worden. Inmiddels ben ik al weer een week thuis en het blijft allemaal heel erg rustig. Een oorzaak hebben ze niet gevonden, maar ik heb wel het advies gekregen om het rustig aan te doen tot de 36 weken.
Het schijnt per ziekenhuis verschillend te zijn of ze 33 of 34 weken aan houden om het nog tegen te gaan houden en hetzelfde geldt voor de longrijpings medicijnen.
Ik hoop dat het bij jou gewoon een blaasontsteking is, want die prepar is echt geen lolletje. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat de kleine nog lekker even op zijn plek blijft zitten.

succes

Groeten mama van thijs

Hoi Isa,

Ons zoonje werd 2,5 jaar geleden ook prompt geboren, met 29 weken en 5 dagen. Geen aanwijzing vooraf, gewoon ineens weeen en na ruim 6 uur was-ie er. Hij heeft een hele poos (7 weken) in het ziekenhuis gelegen maar mocht bijna een maand  VOOR de uitgerekende datum al mee naar huis. IJzersterk ventje dus. Ik hoop voor je dat je nog wat langer door mag lopen, zodat je kindje nog wat aan kan sterken. Maar je ziet aan mijn verhaal en aan eerdere stukjes boven mij dat het ook met een vroeggeboorte helemaal goed kan gaan. En dan was die van mij zelfs nog een maand vroeger dan jouw kindje. Ik duim voor je en hoop snel positief bericht te lezen!

Anouk

Hoi meiden,

Nou na een lange middag ziekenhuis nu dan weer thuis.
Geen blaasontsteking, aan de ctg gelegen en daar kwam
ook nix uit... dus nog geen steek wijzer. Behalve dan dat
mn kindje het gelukkig goed maakt. Dus rustig aan maar
doen! Bedankt voor jullie lieve reacties! Liefs xxx isa.

Terug
Bovenaan