Onverwachts zwanger en erg onzeker

Hallo Allemaal,

Iedereen gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Ik heb nu drie weken geleden ontdekt dat ik zwanger ben. Dit was heel onverwachts en totaal niet gepland.
Maar meer dan welkom en met veel liefde gaan we het verwelkomen.

Wel was het natuurlijk even schrikken en wilden we het eerst niet geloven.
We zijn twee dagen later al naar de verloskundige geweest, want ik wist echt niet hoe ver ik zou zijn. Want mijn vorige menstruatie was ook anders dan anders.

Ik had geen prettige verloskundige, ze deed eigenlijk net of we beide kinderen waren. (Ik ben 22 jaar en m´n vriend 24 jaar). Zijn al 6 jaar samen en wonen nu 1 jaar samen.
Ze deed heel vaag over de zwangerschap en dit heeft mij heel onzeker gemaakt.

Met de vraag naar de verloskundige toe of ik nu daadwerkelijk zwanger was, kreeg ik als antwoord. Je lichaam zegt van wel, maar het kan ook niets zijn. Er kan nog alles gebeuren.
Ik zie je over twee weken om te kijken of het gegroeit is en het hartje klopt.
Mogelijk ben ik eind augustus uitgerekend.

Ik ging dus met een heel vreemd en onzeker gevoel weg bij de verloskundige.
Aanstaande dinsdag mag ik dan eindelijk voor de echo, ik zit dus ontzettend in spanning.

Hebben jullie ervaringen met zulke verloskundige's?

Groetjes
En iedereen genieten hé!!

Ik zou een zwangerschapstest doen, is deze positief dan weet je voldoende ofwel bloed trekken bij de huisarts, dan weet je ook zeker.

En misschien moet je een andere verloskundige nemen als je je er niet goed bij voelt.
Het is toch belangrijk dat je haar kan vertrouwen hè.

Een test is idd het meest betrouwbaar naast een echo en netw at lydvro zegt, vertrouw je het niet, neem een ander, hebben wij ook gedaan.

Hopelijk weet je snel meer, zodat we je kunnen feliciteren. Mijn eerste zwangerschap was ook onverwacht, pas net samen met mijn vriend en 24. Nu 3 jaar later ben ik nog steeds zielsgelukkig.

Ik zou ziezo een testje doen of bloed laten prikken bij de HA, dan moet je een paar keer laten prikken met een aantal dagen ertussen. Dan zien ze of je HCG stijgt als dat zo is ben je zwanger en gaat het de goede kant op.

Ook zou ik op zoek gaan naar een andere VK, belangrijk hoor dat je er een goed gevoel bij hebt en het idee hebt serieus te worden genomen!

Succes meis!

Als je positief test ben je gewoon zwanger. Raar gedoe van de vk... dat zulke mensen plezier in hun werk hebben...
Hopelijk heb je snel een goede echo!

Ook onze eerste kwam onverwacht. We hadden echt wat wentijd nodig, maar wat zijn wij blij met ons meisje. Ik sluit me helemaal aan bij de anderen: ga op zoek naar een andere vk. Het is heel belangrijk dat je er prettig bij voelt. Vind je trouwens helemaal niet te jong of zo hoor.. Jullie hebben een hele normale leeftijd om kinderen te krijgen.

Logisch dat je even moet schakelen. Je hoort je prettig te voelen bij je verloskundige. en je bent vrij om te gaan naar een verloskundige praktijk naar keuze, Bij ons is het de keuze tussen twee verloskundige praktijken of huisarts. Ben benieuwd hoe het vergaan is. Laat je het nog weten?

Terug
Bovenaan