Onverzadigbaar

Hi!<br />Onze kleine man is bijna twee weken oud, wat we nu merken is dat hij steeds meer wil drinken. Soms komt hij al 1,5 uur na z’n laatste flesje. Hij heeft dan bijvoorbeeld al 85 gedronken en komt dan 1,5 uur later weer en drinkt dan ‘maar’ 35. Dit gebeurd vooral einde middag/avond.. zijn er ouders die dit herkennen? Wij maken ons zorgen dat hij teveel voeding binnenkrijgt.<br /><br />Hoor graag van jullie!<br />Groetjes,<br />Kelly<br />
 
Volgens mij is dit heel normaal clustergedrag. Veel kindjes drinken tegen de avond veel kleine beetjes om zich voor te bereiden op de nacht (waarin ze dan hopelijk iets langer aan een stuk slapen, maar dat gebeurt helaas niet altijd natuurlijk). Zoek maar eens op clusteren. ;) 
Verder zou ik me met dit weer even niet te veel zorgen maken over dattie misschien iets meer drinkt dan volgens de richtlijnen hoort (je hoort ook wel dat die vaak verouderd zijn trouwens). Vooral zorgen dat hij niet uitdroogt en gewoon laten drinken als hij daar behoefte aan heeft. 
Mijn kleintje is momenteel bijna 2 maanden en is de afgelopen dagen ook intenser aan het clusteren, ik denk dat dat ook met het weer samenhangt, maar het zou ook iets van regeldagen kunnen zijn. Ik heb alleen geen idee hoeveel hij precies drinkt omdat ik borstvoeding geef, ik weet alleen dat hij vaker drinkt dan normaal (en dus waarschijnlijk iets meer binnen krijgt).
 
Ik had dit ook met mijn zoontje, en uiteindelijk bleek het dat meneer gewoon sneller groeide dan normaal. Dus heb gewoon mijn gevoel gevolgd en hem gegeven wat hij nodig had. Later als het kon, begon ik dingen toe te voegen aan de melk.. zoals granen en dat soort dingen. Maar je moet wel opletten dat dit pas vanaf 4+ maanden kan ivm de darmpjes. 
 
Wij hadden dit ook, bij ons bleek het probleem te izjn dat hij aan gaf honger te hebben maar het eigenlijk krampjes waren waardoor wij in deze cirkel bleven zitten. overgestapt op andere voeding en toen werd het beter.
 
Terug
Bovenaan