Onverzadigd, veel huilen

Sinds een 1,5 week zijn we overgestapt van borstvoeding naar flesvoeding (geleidelijk).
Mijn dochter is bijna 6 weken en loopt al sinds mijn zwangerschap voor op de groei. Nu hebben we een tijdje anti reflux voeding en sinds een paar dagen krijgt ze ipv 100 nu 120 ml omdat ze steeds vaker ipv na drie uur soms na twee uur al komt voor eten.

120 ml is best veel maar aangezien het een lange meid is voor haar “leeftijd” denken wij hier goed aan te doen (in overleg met consultatiebureau) nu dachten we dat ze ook wat langer ertussen zou hebben zitten dat ze weer honger heeft maar helaas is het nog hetzelfde, met veel huilen en krijsen aan toe…. Ze krijgt ook om de voedings momenten druppels tegen krampjes en dat gaat goed voor ons idee.

Ik heb het gevoel dat we wat fout doen omdat ze zo onverzadigd lijkt. Heeft iemand hier ervaring mee met zijn/haar baby?
 
Vaak komen kan vanwege de reflux zijn, voeding helpt heel even maar veroorzaakt het vervolgens.
Er kan ook gewoon een groeispurt aankomen, dan wordt er eerst even meer gedronken.
Hongerhuil klinkt als startmotor. Als het geen hongerhuil is maar reflux porties verkleinen.
Normale reflux gaat met 9 maanden over, dan is de maagklep volgroeid.
Tot die tijd, baby tot 20 minuten na voeding overeind houden. Bed verhogen aan hoofdeinde.  
 
Weet je zeker dat het honger is? Onze oudste had een hele erge zuigbehoefte. Hij was een gulzige drinker en binnen 5 minuten klaar aan de borst, maar wilde nog erg graag zuigen. Zijn bij hem toen erg snel begonnen met de speen. Als je kindje geen last heeft van spugen of iets, zou ik gewoon de normale hoeveelheden geven. Ik hield zelf aan 3uur tussen de maaltijden -+ een half uur. Dus effectief tussen de 2.5-3.5uur tussen de maaltijden. Huilen tussendoor konden we redelijk goed in de perken houden met de speen. Wij hadden ook een grote kerel (4.2kg bij de geboorte & 57cm)
Veel succes! En niet vergeten dat huilen bij de ouders veel meer stresshormonen creëert als bij het kindje zelf! Een keer een docu gezien over stresslevels bij mama's & kindjes wanneer de baby's huilen. Was erg interessant en hiel mij heel erg in het relativeren! (als het natuurlijk het "normale" huilen is en niet een soort halve blinde paniek)
 
Terug
Bovenaan