onverzadigd

hallo allemaal,

Mijn zoontje van bijna 5 weken is na zijn fles klaarwakker. Het lijkt wel of hij niet verzadigd is na al geprobeerd om hem 's-avonds zijn voeding. Hij krijgt op dit moment als voeding voor hongerige baby's maar ook dit helpt niet. Ook hebben weeerst in bad te doen, dan de fles en dan naar bed, maar helaas hij is dan al weer wakker. Wie weet hoe ik kan zorgen dat hij na zijn flesje voldaan en moe is zodat hij kan slapen.

Groetjes vera
 
Is hij na zijn fles gewoon wakker, of is hij ook echt ontevreden? Hoeveel voeding geef je hem?

Mijn zoontje (inmiddels 12wk) is ook een echte hongerwolf, maar hij wil vooral grote flessen. Een tijdje geleden zaten we op 6x165ml per dag en daar kwamen we de 24 uur eigenlijk lang niet mee door (ja, met een hoop huilen en ronddragen). Toen zijn we overgegaan op 5x200ml (dus eigenlijk ongeveer evenveel) en dat ging veel en veel beter. Eigenlijk was hij daarvoor de hele tijd ontevreden en met die flessen van 200ml was hij eindelijk een keer echt tevreden aan het einde van zijn voeding.
 
is het geen zuigbehoefte?
mijn zoontje leek ook echt onverzadigbaar hij deed ongeveer 10 minuten over een fles en dat is te kort en toen hebben we een kleinere speen gegeven en toen deed hij er weer 20 minuten ovver veel beter.
succes groetjes M.
 
Hoi Vera,
Het is al weer een paar maandjes geleden, maar ik had ook een hongerbaby. We hadden ook Nutrilon Forte gegeven en ook wat meer dan de aangegeven hoeveelheid cc. in een fles. Dat ging al wat beter. Hierboven staat een andere speen. Dat is ook het proberen waard. Je baby moet er ongeveer een kwartier tot 20 minuten over doen om een flesje leeg te krijgen.
Maar wakker naar bed brengen is toch niet zo erg? Hij gaat vanzelf wel slapen. Of gaat hij erg huilen?
Maar misschien heeft jouw baby ook niet zoveel slaap nodig. Is het voor de rest een tevreden baby?
Succes!
monique
 
Wij hebben hetzelfde probleem gehad bij ons zoontje (nu bijna 4 maanden) en net als Annick hielp het bij ons om hem 5 grotere flessen te geven ipv 6x zijn reguliere hoeveelheid. Ook hebben wij een trage speen op de fles, zodat hij langer over de voeding doet en daar schijnt een baby ook een meer verzadigd gevoel van te krijgen. Overigens gebruikten en gebruiken wij ook Nutrilon Forte. Succes ermee en het slapen wordt vanzelf beter ! Wij dachten na 6 weken dat ons zoontje nooit langer dan 6 uur achter elkaar zou kunnen slapen, omdat hij zo lang wakker kon blijven. En met 7 weken sliep hij ineens door.... Zo zie je maar, wat vandaag standaard lijkt, kan volgende week alweer heel anders zijn.
 
Terug
Bovenaan