<p>Hallo!</p><p>Ik heb een vraagje. Op het moment ben ik 33 weken zwanger van ons eerste kindje. We hebben vandaag weer een echo gehad en daaruit kwam naar voren dat ons zoontje in "onvolkomen stuitligging" ligt, zoals dat heet. Geen verrassing, aangezien hij al sinds ze z'n ligging bijhouden in deze houding ligt. Onvolkomen stuit, voor mensen die het niet weten (ik moest het ook opzoeken) is met het hoofd boven en met de beentjes gestrekt langs z'n gezicht. Helemaal met zn kont beneden dus. Doe ik hem niet na die lenigheid, maar blijkbaar ligt hij zo het lekkerst haha.</p><p>Nu is mijn vraag alleen: zijn hier mensen bij wie de baby ook zo lekker de hele zwangerschap in deze ligging ligt en bij wie hij of zij tóch nog is gedraaid richting het einde? Mijn verloskundige zegt dat ze het nog aankijken tot 35 weken en als hij dan niet gedraaid is gaan proberen een versie te doen. Mij lijkt het echter sterk dat hij ineens in 2 weken wél zou draaien, aangezien hij dat de hele zwangerschap verder al niet doet, maar ik zou het wel héél graag willen want het liefst wil ik gewoon bevallen en geen keizersnee (maar een stuitbevalling zie ik niet zitten). Daarnaast heb ik gehoord dat met een versie de kans van slagen gemiddeld genomen 40% is en dit afhankelijk is ook van hoe goed de baby van buiten 'vast te pakken' is. </p><p>Vandaar, op zoek naar succes stories of tips (kan ik iets doen hem zelf te laten draaien? Op m'n handen lopen? Alleen nog komkommer eten? Zeg het maar, ik zou het zo doen). Of gewoon naar iemand die het ook heeft meegemaakt en die me kan vertellen hoe zo'n versie gaat en of het wel of niet gelukt is.</p><p>Thanks alvast!
</p>