<p><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Hallo,</span></p><p><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Ik ben inmiddels 32 weken zwanger van een heel eigenwijs, ondeugent jongetje. ( dit word ook ons eerste kindje) Tijdens alle echo’s heeft hij nooit mee willen werken en is zelfs daardoor mijn pretecho die ik gekregen heb helaas mislukt. ( al kan ik er stiekem wel een beetje om lachen) </span></p><p><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Maar wat wel iets minder leuk is, is dat hij altijd al verkeerd heeft gelegen. Hij ligt namelijk altijd al in een onvolkomen stuit. Nu zou hij nog uit zichzelf nog kunnen draaien, maar mijn gevoel en die van de VK zegt dat hij waarschijnlijk “ te lekker “ ligt waardoor de kans dat hij zichzelf zal draaien steeds kleiner word. </span></p><p><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Nu heeft hij nog 2 weken te tijd om te draaien. Als hij niet gedraait is. Word er gepraat over hoe het nu verder moet. Ik kan dan eventueel voor 3 dingen gaan. </span></p><p><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">1- een stuitbevalling</span></p><p><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">2- Poging tot een buikdraai </span></p><p><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">3- keizersnede</span></p><p><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">nu ben ik zelf niet voor een stuitbevalling aangezien ik al enorm veel bekkenklachten heb. En nou heb ik mij laten vertellen dat het risico op meer bekkenklachten na een stuitbevalling ook best groot is.</span></p><p><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Heeft er iemand ervaring met een stuitbevalling ? En waren deze positief of nagatief ? En heb je daar nog klachten aan overgehouden ?</span></p><p><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Voor een buikdraai sta ik zeker open. Al is mijn buik nu al best gevoelig omdat het kindje mijn ribben ondertussen gebruikt als krabpaal, mijn blaas gebruikt als zitzak en mijn maag gebruikt als een basketbal. Kan het nu even niet anders omschrijven dat op deze manier. Ondanks dat, genieten wij enorm van dit kleine wondertje</span></p><p><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">En nu is mijn vraag heeft er iemand ervaring met een buikdraai ? Is dit pijnlijk ? En wat kan ik precies verwachten. </span></p><p><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">En als laatste maar voor mijn gevoel toch de beste oplossing een keizersnede.</span></p><p><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Wie kan mij vertellen wat ik daarin kan verwachten als het gaat om de ingreep zelf, het herstel erna ? </span></p><p>Wie zou met mij, haar ervaring willen delen ? Zodat ik een goede keus kan maken mocht dit nodig zijn. </p><p style="text-align: center;">Liefs,</p>