Onvolkomen stuitliggingsupdate van ons meneertje

Hay meiden,

Gisteren had ik fysio en zo kwamen de aantal bewegingen van ons meneertje ter sprake. Zijn bewegingspatroon is in een week behoorlijk veranderd van zo,n 25 keer per dag naar 3 tot 4 keer per dag.....volgens haar reden om de verloskudige toch even te bellen.

Ik ben doorgestuurd voor een CTG en een Echo.

Meneertje ligt in een onvolkomen stuitligging en is al aan het indalen. Hij ligt met beide benen recht omhoog waardoor zijn ruimte flink beperkt is. Hij ligt nog niet vast gelukkig waardoor hij nog zou kunnen draaien. Ik heb 4 weken gekregen en anders wordt ik overgedragen aan een gynacoloog. Ik hoop dat dit niet nodig is....we wachten het af.

Mocht hij niet draaien, kan ik kiezen voor een uitwendige versie (uitwendig draaien van de baby) en anders voor een stuitbevalling of keizersnede......

Nogmaals hij heeft nog tijd om te draaien hoewel het indalen wel al begonnen is: vast is vast. Ik hoop dat hij zelf nog draait....verders waren alle controles goed, placenta werkt goed en met hemzelf gaat het ook goed gelukkig!

Spannend.............liefs Jessica
 
Hey meis,

Ik ga ervanuit dat hij nog wel zal draaien.
Maar zo niet dan kunnen ze hem uitwendig idd nog terugdraaien.
Mijn eerste lag ook in een stuit en ze hebben hem met 38 weken uitwendig gedraaid, wat goed gelukt is. Uiteindelijk is hij met 42 weken via een normale bevalling geboren.

Maak je niet te druk, en de kans is groot dat hij nog draait.

Succes!

xx Kirsten
 
Ik ga duimen voor je dat hij gaat draaien. Beide opties lijken me ook geen pretje. Nou ja in 4 weken kan nog een hoop gebeuren toch?

Liefs
 
Je zou toch moeten denken dat dat niet echt makkelijk is om zo in iemands buik te moeten zitten. Hopelijk draait hij nog en anders zijn er gelukkig nog alternatieven. Maar vast is niet altijd vast, ik weet niet of dit ook geldt bij een stuit, maar ik heb al een paar keer gehoord dat het kindje was ingedaald en toch weer omhoog was gekomen.
 
Hoi
Lees even mee, ben zelf van januari.
Vast indalen zegt niet heel veel, want dl hier was vast ingedaald en is tijdens de bevalling vrolijk weer in stuit gaan liggen. (vorige zwangerschap) Beeb hier lag tot een weekof wat geleden in de half onvolkomen stuit, maar is ondertussen wel met het hoofd naar beneden gaan liggen. Het kan echt nog alle kanten op. Relax.

Groetjes
 
Terug
Bovenaan