Onvoorstelbaar

A

Anoniem

Guest
Zelf ben ik geen jonge meid meer, maar gelukkig ben ik dan ook niet bezig om voor het eerst zwanger te worden. (En ik houd dan ook in mijn achterhoofd dat het misschien niet meer lukt)

Ik vind het echter onvoorstelbaar dat hier over en weer geroepen wordt dat iemand te jong of te oud is.

Feit is dat de nederlandse vrouw gemiddeld erg laat haar eerste kindje op de wereld zet. Feit is ook dat de vruchtbaarheid van de vrouw afneemt naarmate ze ouder wordt.

Maar als je graag een kindje wil, jong of oud, dan is het erg verdrietig als het maar niet lukt. En dan zit je in hetzelfde schuitje. Word je verdriet minder erg als je roept dat een ander geen verdriet mag hebben, want zij heeft nog tijd zat, of als je roept naar de ander dat het haar eigen schuld is?

Niemand weet wat de omstandigheden van een ander zijn dus laten we niet oordelen.

(En wat dat te oud betreft, ooit samen met een vrouw op zwangerschapsgym gezeten, zij wat op haar 27e begonnen, maar werd uiteindelijk met 37 pas moeder, ook zij moest commentaar horen dat ze te oud was, maar ze was dolgelukkig en alle vroeggeboorten, miskramen vielen in het niets en het lange wachten werd beloond, en ze is dolgelukkig)

Meiden succes allemaal.

Kus Miep

je hebt helemaal gelijk!!!meer hoef ik er niet aan toe te voegen.goed gezegt
gr manuela

Ik ben niet opgefokt, dan heb je mijn berichtje niet goed gelezen of verkeerd geïnterpreteerd.

Wellicht ben je zelf enorm opgefokt.
Maar succes met je leven en geniet ervan.

je hebt gelijk met je stelling dat het voor een ieder die probeert zwanger te worden zonder succes, dit erg verdrietig is.

je zegt echter zelf ook al hoe ouder de vrouw is hoe moeilijker het is om zwanger te raken.
een stukje biologische bescherming?
we leven op it moment in een maatschapij waarin geld en status erg belangerijk is, alles is erg duur met als gevolg dat je moet werken om een bepaalde levenswijze te berijken en vast te houden.
tja en lang werken gaat niet samen met kinderen krijgen.
hierin moet iedereen haar eigen priorieteiten stellen.

iedereen heel veel succes jong of oud .
liefs annouk

Of blijven werken en kinder krijgen samen gaan, is weer een hele andere discussie.

Soms gaat het niet eens om status en luxe maar simpelweg om overleven. En ook dan kunnen je kinderen gelukkig zijn en zich geborgen en gewenst voelen, ook al moet moeders werken.

dat is geen andere discussie
er is nl een minimum bepaalt waar mee een mens rond kan komen nl het minimum loon
dus over leven doe je wel
de vraag is alleen hoe wil je over leven

met een minimum inkomen of wil je wat meer luxe?

tja en luxe kost geld en voor geld moet je werken
en om te werken moet je een degelijke studie hebben afgerond en ja dat kost tijd

Terug
Bovenaan