Onvoorzichtige peuter

Mijn zoontje van net twee vindt het nog erg moeilijk om voorzichtig met mn buik te doen.
s Ochtends in bed kan hij zich gerust staand op ons bed met een elleboog in mn buik laten vallen. Gelijk daarna heeft hij spijt en geeft mij en mn buik knuffels en kusjes. Heel lief, maar dat uk zich vervolgens een paar uur niet laat voelen vind ik dan wel spannend.
Geen idee wat ik hiertegen kan doen. Jullie tips..?

Lastig, blijft altijd uitkijken, ik heb meestal handen wel op de buik als de kids erbij inkomen voor een potje ravotten...meestal kijken ze hier wel uit...maar et blijft oppassen..

Hier ook en peuter met ellebogen, knieen en een kont ;) Ik ben zelf gewoon erg voorzichtig, zodra ze in de buurt is sta ik op alert..... Ik heb ook geen flauw idee hoe je een peuter kan vertellen voorzichtig te doen..... Na een uur zijn ze het gemakshalve toch weer vergeten ;)

Hoi,

Hier heb ik ook 1 jongetje dat soms vergeet dat z'n broertje in m'n buik zit, maar instinctief bescherm ik zowiezo m'n buik, soms als ie druk op bed gaat doen rol ik al weg om een evt valpartij voor te zijn.
Het is moeilijk te verwachten van een kind daar rekening mee te houden,dus idd zelf de situatie voor zijn... Succes!

Tja voorzichtig doe ik idd wel, maar het komt vaak zo onverwacht (opeens omdraaien met veel voetbewegingen, plotselinge behoefte aan knuffelen..) Normaal vind ik het niet zo erg, maar nu raakt hij niet alleen mij. We blijven het gewoon zeggen

Terug
Bovenaan