onweer

Vannacht ging het hier nogal te keer, gelukkig slapen Laura en Annemiek er dwars doorheen. Hoe is dat bij jullie kids en wat doe je als ze er wakker van worden?

hier heeft het vanochtend en zaterdag avond geonweerd.

zaterdag avond lag nathalia al te slapen, maar werd er idd wakker van. ik heb haar naar beneden gehaald, tegen me aan genomen en verteld dat dat onweer is en dat ze daar niet bang voor hoeft te zijn.
nathalia was bang voor de herrie, zei ze.
toen ik uitlegde dat ze daar niet bang voor hoeft te zijn, en dat ze haar handen dan voor der oortjes moet doen, wilde ze weer naar bed toe.
ze deed haar handen over haar oren, en is zo in slaap gevallen hahahahaha.

vanochtend weer onweer. de eerste aantal klappen hoorde ze niet, want ik ha de muziek expres harder gezet. maar toen sloeg hij hier vlak bij in. flits, boem! was het. de ramen trilde enorm.
nathalia stond in de keuken, rende met haar handen over haar oren naar de bank toe en kroop in elkaar.
toen ben ik weer bij haar gaan zitten, en nogmaals alles uitgelegd en toen heb ik haar afgeleid door te gaan kleien.

er is nog veel meer voorspeld voor vandaag, dus k hou mn hart vast! (ik zelf ben als de dood voor onweer... ik loop mn eigen kind gerust te stellen terwijl ik zelf ook bang ben hihi)

een tijdje geleden onweerde het ook maar toen vond nathalia het fantastisch!

liefs, do

Emma en Renske zijn nog nooit wakker geworden van het onweer. Een tijd terug, in de herfst ergens, zat ik rechtop in mijn bed, maar de meiden sliepen heerlijk door.
Maar gisteravond en vannochtend was Renske wel een beetje bang voor de donder. Ze heeft even op schoot gezeten, ik heb gezegd dat ze niet bang hoefde te zijn en toen is ze verder gaan spelen. Ook weer niet te veel aandacht aan besteden.

Zaterdagavond is het hier flink tekeer gegaan en bleef het flitsen en lichten.
Daniel was nog wakker vanwege de warmte, dus hebben we hem naar beneden gehaald, hij stond samen met manlief voor het raam en zei alleen maar, kijk papa kijk... en vond het echt mooi om te zien.

Vanmorgen onweerde het hier ook weer, toen we buiten liepen en het begon te knallen deed hij wel zn handjes voor zn oren maar binnen (gelukkig net voor het begon te hoze) vond hij het allemaal weer best.

Liefs Marina

Wij hebben zaterdagavond flink onweer gehad, vooral flitsen en harde klappen, de kinderen sliepen zoals gewoonlijk overal doorheen.
Aan het begin van de middag was het hier noodweer, er trok een front over en vanuit het niets begon het heel hard te stormen, ik was te laat om alles dicht te doen en moest moeite doen om de, gelukkig kiepramen, dicht te doen. Op Tijn zijn kamer is een veluxraam dat een cm open stond, deze is compleet omgekiept, alles dus nat op zijn kamer. Beneden stond de wind pal op de voordeur dus het water gutste onder de voordeur door, gelukkig hebben we plavuizen.
Ik ben niet bang aangelegd, maar ik vond dit half uur (ongeveer) toch best eng.
De kinderen waren nog op kindergarten en hebben het wel flink meegekregen, Tijn was helemaal onder de indruk toen ik hem ophaalde, ook Bente had het hierover.
Achteraf las ik ook dat op het zwarte cross terrein (vlakbij) alle tenten weg zijn gewaaid. Gisteren reden we er nog langs en leek alles zo goed als klaar voor komend weekend.
Hopelijk koelt het wel af de komende dagen, want hier is het nu nog steeds rond de 30 graden en ontzettend benauwd.

Liefs Danielle

Zo Danielle, het is bij jullie flink te keer gegaan zeg. Hier in de omg. Rotterdam heeft het wat geflitst en gedonderd en een flinke bui, maar dat was het wel. Het is hier trouwens ook heerlijk afgekoeld. Ik ga zo de strijk doen, je kan eindelijk iets doen zonder gelijk te zweten.

Hier is het vannochtend flink te keer gegaan, de tent stond buiten daar hadden mn man en kinderen vannacht in geslapen, die vloog in 1 ruk weg, heb hem gelukkig kunnen redden, verder had ik alles al op geruimd dus dat scheelde..
Wat kan het toch tekeer gaan he!!

Gr MJ

Hihi, hier ook een mama die eigenlijk zelf bang is voor onweer.... Leah slaapt er gewoon doorheen. Onze dochter van 7 is wel erg bang voor onweer en staat bij de eerste flits of slag al beneden.....

Terug
Bovenaan