<p>Wij hebben een zoontje van 11 maanden. Zwanger zijn vond ik vreselijk. En ook de eerste maanden nadat ons zoontje geboren was, was meer een grijze donderwolk dan dat ik op een roze wolk zat. Ik was flink depressief. Nu gaat het goed en geniet ik volop van ons mannetje. </p><p>Sinds ons zoontje 6 maanden is, begon het ineens weer te kriebelen bij mij. En dit gevoel is de laatste weken alleen maar sterker geworden. Kort gezegd heb ik een grote, onweerstaanbare drang om weer zwanger te willen worden. Ik kijk overal naar babykleertjes, moet bijna huilen als ik een baby zie, ben jaloers op mijn schoonzus die haar 3e kindje verwacht etc. etc... Ik weet niet wat het is, maar mijn gevoel is echt heel sterk en ik kan het niet negeren. Dan zou je wellicht zeggen: waar wacht je dan op?? Nou... </p><p>... Als ik luister naar mijn verstand, dan wil ik juist nog helemaal geen 2e kindje. Ik wil graag eerst al mijn aandacht aan ons zoontje kunnen geven. Daarnaast doe ik op het moment ook veel dingen die ik waarschijnlijk moet opgeven zodra er een 2e bij komt. En daar ben ik nog niet klaar voor. Ook zie ik op tegen het zwanger zijn en ben ik heel erg bang dat ik opnieuw depressief zal worden. </p><p>Mijn verstand zegt dus dat ik nog zeker een tijd moet wachten. Maar ik word gek van mijn gevoel. Ik loop er dagelijks mee en in mijn hoofd ben ik constant bezig met alles rondom een nieuwe zwangerschap/baby. Ik kan het niet loslaten. Een onweerstaanbare drang om zwanger te worden terwijl mijn verstand het niet wil. Zijn er mama's die dit herkennen? </p>