Onwijs moe

<p>Hi dames, </p><p>Momenteel ben ik 9+4 en ik ben zo onwijs moe. Ik heb tevens ook q-koorts waardoor ik normaal al ontzettend moe ben maar nu is het nog erger. Ik kan me nergens toe zetten en lig het liefst de hele dag in bed, douchen is al teveel gevraagt.</p><p>Iemand tips om toch een beetje energie op te doen?</p><p> </p>

Hoi, ik snap hoe je je voelt! Vandaag precies 10 weken en ik lag afgelopen week ook een paar dagen energieloos in bed of op de bank. 
Ik moet met de hondjes naar buiten een paar keer per dag. Dat schijnt goed te zijn, bewegen en frisse lucht.. ik word er alleen maar duizelig en kapot moe van!
Helaas heb ik geen tips, maar je bent niet alleen ;)

Het hoort erbij helaas. Gelukkig ga je je vaak na 12 weken beter voelen dus nog eventjes. Verder moet je ook beseffen dat je niet voor niks moe bent. Je lichaam is kei hard aan het werk en neem dan ook de rust die het vraagt.. daardoor is je lichaam en het kindje beter groeien.

Ik heb ook geen tips, maar herken het heel goed. Was tevens mijn enig echte zw-kwaal in het eerste trimester.
Ik kroop elke avond met mijn zoontje in bed om 19u30 en viel als een blok in slaap en nog stik kapot als ik moest opstaan.
Normaal gaat dit over in het tweede trimester, maar bij mij niet dus heeft de gyn bloed getrokken ter controle en bleek dat ik ijzer tekort had. Sinds ik extra ijzer pak ben ik een pak minder vermoeid. Dus als het blijft duren is dat mss ook een optie voor jou?

[quote quote=10197494]Ik heb ook geen tips, maar herken het heel goed. Was tevens mijn enig echte zw-kwaal in het eerste trimester. Ik kroop elke avond met mijn zoontje in bed om 19u30 en viel als een blok in slaap en nog stik kapot als ik moest opstaan. Normaal gaat dit over in het tweede trimester, maar bij mij niet dus heeft de gyn bloed getrokken ter controle en bleek dat ik ijzer tekort had. Sinds ik extra ijzer pak ben ik een pak minder vermoeid. Dus als het blijft duren is dat mss ook een optie voor jou?[/quote]
Ijzer en bloeddruk controleren is zeker verstandig. Bij mij was de bloeddruk erg laag en nu aan het einde ineens mijn ijzer. Maar als het goed is prikken ze dit rond de 12 weken standaard 

Ik was de 1e 13 weken ook doodop. Na een nacht van 10-11 uur slaap kon ik zo weer om 13.00u naar bed. Na week 13 begon ik me iets beter te voelen en vanaf week 14 heb ik echt het gevoel dat ik me weer 'normaal' voel. Einde van de dag (rond 21u) word ik wel moe, maarja Opzich niet gek als ik zie wat ik allemaal doe (fulltime werken waarbij je de hele dag moet lopen, 3x per week sporten, daarnaast je huishouden etc). Het had bij mij echt dus met het 1e trimester te maken, wat je veel vaker hoort. Proberen vaker rust te zoeken, niet alles nog willen doen en op tijd naar bed... Bedenk dat in het 1e trimester álles aangelegd moet worden bij je kindje en je hormonen pieken tot de max, dus het is niet gek. Mijn bloedwaarden waren overigens prima dus daar lag het niet aan. 

Bedankt voor de steun, gedeelde smart is halve smart! 
Ik probeer ook zoveel mogelijk m’n rust te pakken maar ik wil vaak zoveel doen haha.
ga maandag even bloed laten prikken, wie weet is het inderdaad ijzer en kan het verholpen worden! 

Terug
Bovenaan