onwijs verkouden en grieperig

Sinds een week ben ik onwijs verkouden en grieperig. Ik slaap heel erg slecht door mijn verstopte neus. Nu vraag ik me dus af of ik medicijnen mag gebruiken. Want overal lees je dat je dat beter niet kan doen.

En koorts? Is dat niet schadelijk voor je kindje?

Ik hoop dat jullie mij ermee kunnen helpen.

Groetjes,

Danielle
 
Hoi,

Als het gaat zonder medicijnen zou ik ze niet slikken, maar als het echt niet gaat is er vast wel iets wat je kunt gebruiken. Gewoon even naar de huisarts bellen dan krijg je vanzelf wel te horen wat wel mag.
Volgens mij is hoge koorts inderdaad niet goed voor de baby en als ik koorts zou hebben zou ik de huisarts of verloskundige bellen voor advies.

Groetjes
 
Hallo, ik had bij m'n vorige zwangerschap met 40 wk meer dan 40 graden koorts. Heb toen de huisarts gebeld, die zei dat het niet schadelijk was voor de baby.
de volgende ochtend begon de bevalling, was niet echt fit...ha ha, maar alles is goed gekomen
 
Hoi,
Je kan gewoon paracetamol en otrivin gebruiken.
Ik heb het ook afgelopen week gehad en als je niet slaapt ga je je alleen maar beroerder voelen. Heel veel succes!
Mar
 
Ik zou niet zomaar Otrivin gebruiken. De stof die erin zit is bepaalt geen lekker stofje. Ook al zijn de adviezen anders zou ik het toch eerst bij een spray met zoutoplossing houden. Dit werkt soms al voldoende en kan sowieso geen kwaad. Als de klachten niet minder worden zou ik gewoon even de huisarts bellen.
Je mag maximaal 1 paracetamol per keer en max 3 per dag als je zwanger bent.
Ik zou deze 2 dingen even een dag of 2 proberen en kijken of dat helpt.

Beterschap!
 
hoi,
Je mag gewoon neursspray op basis van zoutoplossing gebruiken en ook de gewone paracetamol ( liefst met mate). Ikzelf ben een paar weken geleden heel ziek geweest (met longontsteking in het ziekenhuis) en ik kreeg 8 paracetamols per dag en 2 antibiotica kuren en volgens de gynocoloog kon het geen kwaad , dus een paracemolletje mag best
groetjes en sterkte,
Dees
 
Terug
Bovenaan