Onze dochter bijt al haar tutjes kapot!

Hallo,

Op zoek naar een dringend antwoord ben ik op dit forum terechtgekomen.   mijn dochtertje, nu negentien maandjes, is een heel lieve meid maar de laatste week bijt ze elke nacht haar tut kapot.   Dat betekent dus: elke nacht een nieuwe tut.   Een zeer dure aangelegenheid, je kan het je voorstellen!

Geen tut is moeilijk, ze kan hem moeilijk missen bij het slapen, de rest van de dag heeft ze hem gelukkig niet nodig.

Ik heb nu de nieuwe tutten van Difrax gekocht, het is nu de eerste nacht dat ze hem heeft, het is een "volle" tut.   Maar moest dat ook niet helpen, wat moet ik dan doen?   Naar de huisarts omdat ze zo hard bijt?   Ze is wel tandjes aan het krijgen, zou het daar mee te makne hebben enz ou het dan ook snel overgaan?   Het is niet te doen momenteel... Een fopspeen kost toch al snel drie euro! Per week is dat dus over de twintig euro als het zo door gaat...

Wie weet raad?

Bedankt!
 
Mischien moet je van die gekoelde bijtringen proberen voor het slapen gaan...kan ze zelf keizen wat ze wilt en deze bijt ze niet zo makkelijk kapot.
Als het idd haar tandjes zijn wilt ze waarschijnlijk alleen mar bijten vanwege de pijn.
En met zo'n bijtring kan ze er flink op los bijten en het verminderd de pijn.
Mocht ze het zat zijn ligt haar speen ergens binnen hand berijk en kan ze sabbelen op haar speen ipv bijten.

Tis maar een ideetje !

Gr joyce
 
Hallo Kathleen,

Probeer eens de pilletjes van Chamodent van VSM tegen doorkomende tandjes en kiezen. Kun je bij bv Kruidvat halen.  Die hebben bij ons zoontje erg goed geholpen!

Renske
 
Terug
Bovenaan