Onze dochter moet aan de Nutramigen voeding vanwege koemelkallergie maar lust het niet. Wie heeft t

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Onze dochter heeft Nutramigen voorgeschreven gekregen vanwege koemelkallergie. Echter...ze vind het vreselijk vies. Ik heb het geproeft en kan haar geen ongelijk geven want het is ook ongelofelijk smerig qua smaak. Ze had Nutrilon Omneo en dat is een stuk beter te drinken. We hebben het al geprobeerd met Nutrix erdoor maar helaas hielp dit niks. We mogen haar geen Pepti geven (stel dat dit lekkerder zou smaken) omdat hier toch nog eiwitten in zitten ook al zijn ze verder verteerd). Zijn er hier mamma's die dit probleem ook hebben gehad en dit op hebben kunnen lossen? Bv door er een smaakje aan te geven oid?

gr.Ing

hoi hoi,

Ryan heeft ook nutramigen gehad vanuit het ziekenhuis op verdenking van koemelkallergie.
het was een drama
zo goed als hij het deed op nutrilon zo slecht deed hij het op die vieze zooi.

ook Ryan wilde het echt niet eten en had van die voeding ontzettend last van krampen.
na ruim een week zijn we uit eigen gevoel terug gegaan naar nutrilon en hij doet het daar nog steeds super op

maar om even terug te komen op je vraag (SORRY)

VOLHOUDEN dat is denk ik de enige mogelijkheid
hun smaak is anders dan die van ons en ze wennen er wel aan na lange tijd

ik vond het ook verschikkelijk maar als bij mette  al bewezen is dat ze e allergie heeft dan moet je wel op deze voeding blijven en zit er denk ik nisk anders op.
heb verder helaas geen idee wat je aan de smaak kan doen

rijstebloem met vanillle smaakje ??of heb je die al geprobeert??

nou ik wens je heel veel succes en sorry dat ik jeniet verder kan helpen.

p.s. weet niet of je het vergoed krijgt maar ik heb anders nog 2 potten staan!!
en weet als deze niet helpt want er zitten toch nog eiwitten in alleen HEEL klein dan is er nog een andere voeding he die nog kleiner verdeelt is .

SUCCES

liefs moekje en Ryan

Hoi,

heb je al geprobeerd om de voeding te maken met rooibosthee in plaats van met water? dat veranderd de smaak een beetje. Wat een getob heb je toch steeds met je kleine meid zeg. Ik hoop echt voor jullie dat het vanaf nu beter gaat.

Groetjes van Marloes

Hai!

We kunnen dus niet testen of het er beter op gaat want ze eet het gewoon NIET! We krijgen het waarschijnlijk niet vergoed dus die 2 bussen zijn zeer welkom Moekje mocht ze het toch nog gaan drinken.

Rooisbosthee? Mag dat dan wel zoveel? Het is toch 4/5 x 200 cc per dag. Ik vind thee geven een beetje eng.

Weten jullie of er nog vergelijkbare voedingen zijn met een betere smaak?

gr.Ing

ik heb onderlaast iets gelezen over babymelk op basis van geitenmelk.
Het fijne weet ik er niet van ook niet of het beter smaakt en of het
wel kan met deze allergie maar je zou je er eens in kunnen verdiepen?

Hoi Inge,

ben je het zelf aan het uitproberen omdat je het niet vergoed krijgt? Mijn dochter Noa vond het ook vreselijk (en ik ook hoor als ik het stond klaar te maken)  en ik heb daardoor nog even langer bv doorgegeven dan gepland. Ik heb de nutramigen vermengd met de bv en toen steeds minder bv en steeds meer nutramigen tot ze het gewoon dronk.

Maar goed daar heb je natuurlijk niets aan maar op een gegeven moment drinken ze het wel. Was jij nou helemaal over op de fv of gaf je nog een borstvoeding? anders zou je het ook kunnen mengen. ( Ik heb trouwens een hele vriezer vol met koemelkvrije bv dus als je wat kan gebruiken )

groetjes chimene

hoi inge!

puck wilde de nutramigen ook niet! had ook niet echt een strakke actie, heb i.p.v. bv hele fles nutramigen gegeven, nou janken was het dus.

ben nu bv met nutramigen aan het mengen, dus 150cc bv en  1 schepje nutramigen en 30cc gekookt  & afgekoeld water. zo kom ik op de 180cc per fles.
zit nu op 2 schepjes nutramigen en na het weekend ga ik 3 schepjes proberen.
als ze op 1 hele fles nutramigen zit kan ik dat weer uitbouwen naar 2 flessen etc...

heb ergens gelezen dat hoe warmer de voeding, des te smeriger.
ik doe de fles maar 5 minuten in de warmer, dan gaat íe wel op.

groetjes,
debby (mv puck 8-6-07)

p.s. nutramigen wordt door mijn verzekeraar volledig vergoed!

Hoi Inge,

Ik weet even niet meer hoe lang je al deze melk probeert, maar weet wel dat mijjn kindjes wel even wat tijd nodig hadden om aan de smaak te wennen, na zo'n 2 dagen ging het beter.
Het werd al even genoemd: wellicht is het iets om uit te proberen ( het smaakt i.i.g. stukken
beter): babyvoeding op geitenmelkbasis.Geitenmelk is van nature veel
licht verteerbaarder, daardoor verdragen baby's het ook beter. Mijn
kinderen hebben het gehad na de borstvoedingsperiode van 6 mnd.,
waarvan er een koemelkallergie had.

Het is te koop bij reformzaken en biologische winkels e.d. Kost wel erg
veel geld en je krijgt volgens mij ook niet vergoedt. Als het werkt, zal je zo'n
120 euro per maand kwijt zijn aan voeding, maar als je het financieel
op kan brengen is het is wel heel wat waard.
Ik heb hier thuis al een blik staan ( voor noodgevallen als er iets met mij gebeurt, ik geef nog borstvoeding aan onze dochter van 4 mnd., waarvoor ik ook op dieet ben ( gebruik zelf geen koemelproducten, vanwege verhoogd risico op koemelkallergie en eczeem).
Het heet:
'Nanny care' -Geitenmelk , volledige zuigelingenvoeding . Er staat nog op het etiket het product geschikt is om als enige voedingsbron te dienen en kan een geschikt alternatief zijn voor zuigelingen die moeite hebben met het evrteren van koemelk.

Succes ermee.
Groet, Zoya

Succes ermee.

Terug
Bovenaan