Onze dochter moet Nutramigen wegens koemelkallergie maar ze vind het zo vies. Wie tips?

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Onze dochter heeft Nutramigen voorgeschreven gekregen vanwege koemelkallergie. Echter...ze vind het vreselijk vies. Ik heb het geproeft en kan haar geen ongelijk geven want het is ook ongelofelijk smerig qua smaak. Ze had Nutrilon Omneo en dat is een stuk beter te drinken. We hebben het al geprobeerd met Nutrix erdoor maar helaas hielp dit niks. We mogen haar geen Pepti geven (stel dat dit lekkerder zou smaken) omdat hier toch nog eiwitten in zitten ook al zijn ze verder verteerd). Zijn er hier mamma's die dit probleem ook hebben gehad en dit op hebben kunnen lossen? Bv door er een smaakje aan te geven oid?

gr.Ing

Hoi Inge,

Wat vervelend zeg, dat je kindje die allergie heeft.

Bij Sven hebben ze er ook even aan zitten denken dus toen moest ik hem Pepti aan gaan bieden. Gelukkig maakte het mijn mannetje niet zoveel uit zolang het maar zijn maagje vult. Op het pak van Pepti staat dat je, om je kindje te laten wennen, het eerst moet mengen met de oude voeding. Dus misschien ook een idee met die voeding die jij moet gaan gebruiken? Dan heeft Mette eerst nog de vetrouwde smaak van haar oude voeding. Dan kun je het langzaam opbouwen. Gelukkig bleek Sven het niet te hebben en konden we weer terug op zijn oude voeding.

Even nog een soort van waarschuwing. Sven kon op een gegeven moment niet meer poepen van die voeding. Hij kreeg er echt last van. Wij hebben toen op aanraden van het cb er johannesbroodpitmeel doorheen gedaan en toen ging het weer goed. Doordat die voeding zover wordt uitgesorteerd of zoiets, kan het voor verstoppingen zorgen. Hou dat dus goed in de gaten!

En als je een verklaring van je dokter hebt dat die voeding noodzakelijk is, kun je een gedeelte terugkrijgen van de verzekering. Zou ik dus zeker even regelen want het is duur spul!

Heel veel succes.

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Hoi Inge,

Ook onze zoon Tycho heeft de Nutramigen voeding gehad. Wij hebben het als volgt gedaan. In zes weken zijn wij overgestapt op deze voeding. Iedere keer een schepje vervangen door een schepje Nutramigen.
Wij hebben er op deze manier geen problemen mee gehad.

Maar idd deze voeding ruikt en smaakt niet zo lekker!!!

succes ermee

Miranda

Hallo,

Onze twee kids hebben allebei Nutramigen (gehad) wegens koemelkallergie.
Ik mocht er van de kinderarts een zoetstofje indoen, type Canderel of Natrena.
Daardoor hebben we ook geen probleem met de stoelgang.   Onze jongste gaat nu 2* per dag.

Heidi

Hai Ing,

Je mag mengen, maar zou het vanwege allergie (en dus klachten) wel versneld proberen te doen. In iedere fles dus iets meer nutramigen en iets minder oude voeding. Als je het in stapjes van ca 10-20 cc per keer doet (dus één volle fles nutramigen aanmaken met gekookt water, kan je er iedere keer precies wat je nodig hebt uithalen) ben je binnen paar dagen over op andere voeding.

Zo zijn wij van nutramigen weer overgeschakeld op volle koemelk (na 1,5 jaar nutramigen gebruikt te hebben) en de smaakacceptatie ging dus heel goed op deze manier.

Succes en hoop dat je uk snel beter wordt!

Groetjes Nynke
(in ledengedeelte is een allergiedeel voor alle moeders op borstvoeden.info)

Hoi,

Mijn zoontje Thijmen moest vanaf vorige week ook nutramigen voeding krijgen ook vanwege een koemelkallergie. Ook hij vond het vreselijk vies in het begin. Ik heb overlegt met zijn kinderarts en die adviseerde inderdaad om steeds een schepje oude voeding te vervangen door nieuwe. Inmiddels zijn we 4 dagen verder en nu drinkt hij het puur. Ik moet wel zeggen dat hij nu hij weer andere voeding krijgt toch weer darmkrampjes heeft.

Veel succes!

Groetjes Ilse

Terug
Bovenaan