onze dochter ontbijt niet( eet geen brood )

Hallo mama's
Vraag hebben jullie nog tips.. onze dochter 21 maanden eet al weken geen ontbijt, het enige wat ze eet is fruit..en ze wil geen brood of iets wat daar maar op lijkt, bolletjes, krentebol, eierkoek, cracker, met od zonder beleg/korst maakt niks uit, ik zet het neer, bied het aan maar kan het vervolgens weg gooien of zelf opeten,, eten van ons bord is 1 hapje soms 2, maar meer niet.. ze drinkt gelukkig wel goed... nu geef ik haar smiddags voor ze gaat slapen ( als lunch dus ) 200 cc pap en dat eet ze wel.. heb ook tijden 2 keer pap gegeven maar dat wil ik niet meer doen, ze moet het toch leren.. cb gebeld en zie zeggen gewoon blijvenm aanbieden, maar ja dat doe ik al weken, maar het werkt niet.. ook een bh meenemen als we even weg gaan lukt niet ( meer ) tips zijn dus welkom!!
Ps ze is momenteel met haar kiezen bezig, maar dat heeft ze pas een week, dus het ligt niet alleen daaraan dat ze geen brood wil.

Groetjes
 
Hoi hoi,

Je schrijft dat je haar ook tijden 2 keer pap hebt gegeven. Waarom geef je haar de pap 's morgens niet in plaats van 's middags. En geef je haar
's middags een boterham of iets dergelijks. En anders misschien banaan of aardbeien op de boterham misschien dat ze het dan wel eet.
Maar misschien heb je dat ook al geprobeerd.

Veel succes ermee!
Groetjes Anninas
 
Ik zou de pap ook 's morgens aanbieden, dit is voor een goede start van de dag, dat is heel belangrijk voor de spijsvertering. En dan tussen de middag brood aanbieden met iets erop wat ze heerlijk vindt! Fruithap of zo.... hier werkte dat wel. Ze eet nu al veel meer!
 
Heb al verschillende dingen op het brood gedaan, maar nog geen fruit.. banaan lust ze niet.. een fruithapje op de boterham?? bedoel je dan gewoon uit een potje ofzo? of net als anninas vers fruit.. ga haar dan morgen ochtend maar eens de pap geven kijken hoe dat gaat, en tussen de middag zie ik dan wel, wil ze geen brood kan ik haar altijd nog een keer die pap geven, dat deed ik immers vaker, maar ja ze moet het toch een keer gaan leren.. bedankt zover en ik houd jullie op de hoogte!

Groetjes
 
Hoihoi,

Onze zoon (2 jaar, 3 maanden) wil ook niet ontbijten. Heb nu ontdekt dat hij wel ontbijtdrank drinkt en dan geef ik hem later een flink stuk ontbijtkoek. Dat eet hij dan wel.

Maar wie weet helpt bij jou de pap!

Groetjes,
Jo
 
Zoë word volgende week 2 en die heeft denk ik in totaal een keer of 7 normaal een boterham ontbeten.

Ze houd niet van brood, zowel als ontbijt, al lunch eet ze minimaal. Wat stukjes zonder korst of alleen wat beleg. Ze krijgt nog bv dus ze krijgt op zich wel genoeg binnen. Maar soms een boterham eten zou wel prettig zijn.

Ze krijgt nu een cracker, beschuit, rijstewafel of iets in die richting. En dan in de loop van de ochtend een bak fruit.

Succes
 
Nog steeds eet ze geen brood heb de pap nu 2 keer in de ochtend gegeven maar beide keren geen succes, ze at moeizaam en dronk de rest vd ochtend ook niet meer, en 1 keer is het zelf zo geweest dan at ze smorgens de pap en dronk ze tussen de middag melk en nam 2 stukje brood en toen alles eruit, en ging ze flink spugen.. denk dat ze smorgens gewoon geen honger heeft ofzo..
Ontbijt drank is ook nog een idee, dat is ook gelijk brood natuurlijk, ga ik ook eens proberen! bedankt !
Groetjes
 
Terug
Bovenaan