Onze dochter wil alleen maar vlees!!

Nou, de kop zegt het al, onze dochter eet alleen maar vlees. Als de keus aan haar zou zijn, in elk geval.

Het is al zo erg, als we aardappelen met groente eten, dan laten we het vlees al op het aanrecht staan. Als ze namelijk vlees ziet, is het echt gebeurd met de rest en wil ze dus alleen nog maar vlees. Een drama. En van vlees alleen kun je niet leven, hè!

Gisteren aten we pasta met blokjes ham er door. Zij vist dus met die kleine friemel-vingertjes alle blokjes ham eruit. Wrijft zich eens in de handjes, kijkt nog eens goed naar haar bordje. Zegt opopop. Zo van, kijk eens ik heb mijn bordje leeg. Ja, de ham was op maar de rest had ze nog niet eens aangeraakt. Vervolgens blijft ze dus maar zeuren om vlees (feessie). Om gek van te worden.

Wie herkent dit ook, en weet misschien een andere oplossing. Om nou uit elk bord pasta of rijst voor haar het vlees te vissen heb ik zelf ook niet zo'n zin in. Het vlees bij de aardappelen op het aanrecht laten staan doen we dus wel.

Oh, even voor de duidelijkheid. Ons dametje is net 20 maanden.

Groetjes,

Ingrid
 
AH....heerlijk he zo'n dametje van 20 maanden!!!.............
Hier ook zo'n heerlijk ventje van 21 maanden......
Ons kereltje eet al  5 maanden niet fatsoenelijk een warme maaltijd. Hij at altijd heel goed warm! Maar sinds februari, ging er een knop om....
Hij vond niks meer lekker, at 1 á 2 keer nog een paar hapjes groente.......maar vlees (fees) was geweldig!!!!
De laatste 6 weken at hij eigelijk helemaal geen groente meer, geen aardappelen, geen pasta. Alleen vlees...
Hij heeft vorige week plotseling weer warm gegeten!!!!!! We wisten niet wat ons overkwam! Spinazie, boontjes, paar hapjes bloemkool, maar toen kwam het vlees in het zicht (stom...) en wilde hij de bloemkool met aardappel niet meer!
Het was voor ons niet leuk, het avondeten, je maakt je toch druk en zorgen. Geen strijd er van maken. Veel zelf laten doen.
Uiteindelijk gaat het nu dus af en toe iets beter.
Want hij begon ook heel vaak te huilen als het eten op tafel kwam, brullen soms. Hij vroeg ook niet om eten. En dat doet hij de laatste weken wel weer.
Dus het kan een (lange) periode zijn.
Wij geven hem vitaminepillen al een tijdje. Van Optimax, vanaf 1 jaar. Hier zit alles in, en je hoeft hem dan ook geen vit.D druppels meer te geven.
Succes!
 
Je merkt, ik kan je geen oplossing aandragen, bij ons hielp werkelijk niks!
Ze hebben altijd in de gaten dat er groente in zit namelijk!
Wij kregen van de huisarts als advies (hij was zo lang verkouden, dus ook het eetprobleem maar voorgelegd): geen strijd, gewoon negeren, laat hem maar spelen met het eten, dit is nodig (tja, totdat het aan het plafond zit, of aan de muren....), hij komt vanzelf wel weer. Volgens hem halen ze hun virtaminen overal uit, en hebben ze een grote reserve. Fruit, lust ze dat wel? Dan daar wat extra van geven. Ons zoontje hoefde dat ook een tijd niet.
Ik zou geen truukjes uithalen met het eten, want dat is ook weer niet hoe je het ze moet leren. Ze moeten leren gewoon net als ieder mee te eten, en niet iets speciaals of anders. Doen ze dat niet, gewoon negeren. Brullen???? ook negeren.
Zucht....ik weet het ook niet!
Succes!
 
Bij ons is vlees ook faviriet! Als onze dame van 2 het ziet, wil ze haar vlees. Wij laten het ook op het aanrecht staan tot de borden leeg zijn. Dat werkt prima. En ach.....de macaroni gaat ze vast ook wel weer eens erbij eten toch?!
 
Terug
Bovenaan