Onze dochter wil geen verse hapjes en potjes met stukjes

Onze dochter is 9 mnd, ze eet van de fruit en groente potjes nog steeds 6mnd potjes, die eet ze goed, alle smaken behalve andijvie. We hebben al meerdere keren geprobeerd een vers prakje te maken en dan met de staafmixer, maar ze wil er echt niet aan, lipjes stijf op elkaar, handjes voor dr mondje en huilen. Moeten we het gewoon maar blijven proberen of even laten rusten en over een paar weken weer proberen?
 
en als je een stukje verse groente in het vuistje geeft, gaat het dan goed? Bv. wortels, boontjes, stronkje bloemkool. Dit werd door ons CB aangeraden omdat de overgang van een potje van 6 maanden naar 8 maanden groot was (niet meer zo makkelijk glijdt) en dit kon volgens hen de overgang versoepelen.
 
heel bekend gaat vanzelf over.
Hier althans ik ben begonnen met prakken van het avond eten en fruit in stukjes gewoon vers aanbieden.

Alleen friet en harde broodjes zijn hier niet favoriet!!
 
Nou ze eet wel stukjes fruit en stukjes groente, maar ze pakt zelf niets, je moet het wel in dr mond doen. Dat geld voor brood ook. Als ik het op dr tafeltje leg van dr kinderstoel, wil ze het niet eens aanraken en als ze het al doet dan verkruimeld ze het en gooit het op de grond.
 
Ik zou idd ook doorzetten. Mijn dochter is nu 10 maanden en eet fruit en groente ook nog niet zelf, alleen haar boterham. Dat prikken we voor haar op haar vork en die geven we aan haar. de ene keer doet ze de vork in haar mond, de andere keer haalt ze het eraf en doet ze het in haar mond. Ze vindt het ook allemaal wel prima als wij het doen, terwijl ze met andere dingen alles het liefst zelf al doet.
 
Terug
Bovenaan