onze dochter wil niet eten

Onze dochter van 4 maanden oud, wil vanaf zaterdag bijna niet meer eten.
We bieden haar bij iedere voeding 185 cc aan. Hier drinkt ze sinds zaterdag maar ongeveer 100 cc op. Ze krijgt dus maar zo'n 600 cc binnen per dag. Volgens mij is dit veel te weinig.
Ze heeft nog 6 voedingen per dag, omdat ze geen grote hoeveelheden op kan.
Ik heb al van alles geprobeerd om haar te laten drinken, maar weet het niet zo goed meer.
Ook het cb gebeld, maar zij weten ook geen oplossing.
Hopelijk hebben jullie nog tips voor ons.
 
Hoi, is ze misschien wat ziekig? Oorpijn?? Tandjes? Of zit ze verder goed in haar vel?
Is het een optie om haar wat VAKER minder aan te bieden? Sommige kindjes kunnen gewoon weinig per keer verwerken (mijn dochtertje ook toen ze nog niet zo oud was, ze kreeg (krijgt) alleen borstvoeding en regelde het zelf allemaal, maar altijd kleine beetjes per keer). Dronk ze voorheen gewoon wel altijd snel en goed haar flesjes leeg? Misschien is het ook een sprongetje zo rond de 4 mnd? Dat ze veel te verwerken heeft en de interesse in de fles (tijdelijk) even heeft verloren?
Succes!!!
 
Hoi hoi,

Het komt vaker voor dat juist rond de 4mnd de kleintjes wat minder willen drinken. Ze zijn snel afgeleid en hebben eigenlijk andere dingen aan het hoofd. Ik gaf zelf bv op verzoek en dus legde ik de kleine gewoon vaker aan, maar met de fles kan dat ook... Je kan (zoals mijn voorgangster al schreef) rustig wat vaker kleinere hoeveelheden aanbieden. Ook heb ik weleens gehoord dat het helpt om je fles met aluminiumfolie in te pakken. Dat glinstert en helpt wellicht om de aandacht bij de fles te houden.

Verder zou het inderdaad kunnen dat ze niet helemaal lekker in de vel zit, maar zolang ze nog vrolijk en alert is en voldoende poept en plast, hoef je je vooralsnog geen zorgen te maken.....

Groetjes, Yvette
 
Ze is niet ziekjes, is juist heel vrolijk en brabbelt er rustig op los.
Ik hoop dat het inderdaad een stapje is en dat het over gaat. Geef haar nu tussendoor wat extra voeding, maar ook dit wil ze niet echt drinken.
We wachten het nog maar even af.
Dank je wel voor jullie reactie.
 
Onze dochter is nu 17 weken en is geen grote drinker. Zij krijgt 150 cc en drinkt dit vaak niet op. Ze drinkt op een dag rond de 600 cc soms wat meer soms wat minder. Zolang ze plast poept en allert is, is er niets aan de hand volgens het CB. Onze dochter is gewoon snel tevreden.
 
Hoi,

Ik gaf zelf bij mijn kinderen borstvoeding op verzoek, het grappige is dat je dan helemaal niet kan zien hoeveel je kindje binnen krijgt, elk kindje is anders en heeft andere behoeftes, zolang jou kindje vrolijk en alert is, natte luiers heeft  en voldoende aankomt  zou ik me geen zorgen maken!

Gr MJ
 
Terug
Bovenaan