Onze dochter wil niet zindelijk worden

<p>Onze dochter wordt in Oktober 4 jaar. Ze zal dan ook naar school gaan, maar onze dochter is nog steeds niet zindelijk.</p><p>We zijn al naar de kinderarts geweest van Consultatiebureau, naar onze eigen huisarts, en nu naar de kinderarts van het ziekenhuis van de poeppolie. </p><p>Onze eigen huisarts heeft eerst gedacht dat ze verstopt was, want ze poept eigenlijk constant, dus overloop verstopping. Lactose en ander soort middeltje gebruikt, maar helpt niet. </p><p>Ik heb afgelopen hemelvaartsdag geprobeerd om de luier uit te halen, ze werd helemaal hysterisch. Ging slaan, schoppen, janken, gillen en bijna zelf de luier aan trekken</p><p>ze weet dat ze in Oktober naar school gaat, en zegt soms wel dat ze dan zindelijk moet zijn, als ik 4 ben, luier uit, zegt ze dan. Maar het zou toch wel fijn zijn of ze het van te voren deed</p><p>hebben jullie nog tips</p>
 
Ik heb er geen ervaring mee, en ik ben ook nog lang niet zo ver (mijn dochter is 9maanden) maar misschien wasbare luiers proberen? Ik heb altijd gelezen en gehoord dat de meeste kindjes zelf aangeven dat ze niet meer in de luier willen poepen/plassen omdat ze het vies gaan vinden. En zo'n wasbaar exemplaar voelt wat sneller nat, denk ik. 
Veel succes in ieder geval. 
 
Ik ben leerkracht in groep 1 en heb wel vaker kindjes die heel stellig zijn met zindelijk worden. Ik had bijv. een jongentje dat absoluut zindelijk was! Want hij plaste niet in bad, hij pakte een bakje om in te plassen. (grappige situatie, maar alsnog hielp niet dat mama dit zag)
Hij had blijkbaar in zijn hoofd wanneer hij zonder luier naar school wilde, en thuis ook geen luier meer aan wilde. Na de kerstvakantie kwam hij ineens zonder luier naar school omdat hij dat zelf aan had gegeven bij mama en toen was het ook klaar. Een paar keer een kindje met hem mee gestuurd naar de wc, dat wilde hij graag. Prima geen ongelukjes gehad!