Onze Friemel

is vandaag dood gevonden in zijn hok... Het konijn dat ik kreeg van een collega. We denken niet van de kou, want hij zit binnen in t tuinhuis. De laatste tijd was ie al wat magerder, maar dit hadden we niet echt verwacht. We balen vooral omdat het een heel kindvriendelijk konijn was. Misschien komt er in het voorjaar een nieuw konijntje, want het is een erg leuk huisdier voor een peuter. Het is moeilijk uit te leggen aan Isabelle. Ze zegt ik ga hem wakker maken door te kietelen of door heel hard "zie ginds komt de stoomboot" te zingen. Maarja, hij wordt natuurlijk niet wakker... Lastig hoor!
Heeft iemand dat ook al eens gehad dat er een huisdier doodging? Hoe ging je peuter ermee om en wat vertelde je?

Groetjes Babybelle

Ach jee, ja, dat is triest. Wat je in ieder geval niet moet zeggen is dat het konijntje is gaan slapen. Ik denk zed dat je het zo makkelijk mogelijk moet houden. Konijntje is dood en word een sterretje in de hemel.

Even een kleine opmerking....
Hoe moeilijk ook, zeg wel eerlijk dat het konijn dood is. Niet dat hij slaapt en niet meer wakker wordt. Dan kan het zijn dat je haar bang maakt voor slapen. Wij vinden 'dood' vaak moeilijk, maar kinderen hebben daar echt een stuk minder moeite mee.
Betrek haar bij het 'afscheid' nemen. Ik weet niet wat je met het konijn gaat doen (begraven zal niet meevallen in dit weer), maar betrek haar daarbij.

Succes,
Karin

ooo wat zielig.
en het was zo'n lief konijntje.
wij hebben het nog nooit meegemaakt dus zou ook niet goed weten wat je er precies het beste over kunt zeggen.

groetjes marianne

Gewoon zeggen dat het konijn dood is en dat het bijvoorbeeld nu een sterretje geworden is, net wat je zelf wil. Er niet omheen draaien dat maakt het alleen maar moeilijker.
Bij ons op de boerderij gaat ook wel eens een dier dood en Alice gaat er heel goed mee om als je het gewoon direct zegt.

Groetjes

wel zielig van jullie konijn! Maar ook ik denk dat gewoon eerlijk zeggen dat het konijn dood is het beste is. Wij hebben een tijdje terug onze kat in moeten laten slapen en wij hebben Sarah ook verteld dat Tijger ziek was en nu dood is, dat hij niet meer bij ons is. Op haar eigen manier begrijpt ze dat best en af en toe praat ze er ook nog over met ons. Dan zegt ze zelf ook Tijger is niet meer bij ons, die is dood en gaat vervolgens verder met waar ze mee bezig was hihi heerlijk nuchter die kinderen!

groetjes Tamar

Terug
Bovenaan