onze kat

Hallo, sinds kort surf ik regelmatig naar dit forum en ik heb nu ook zelf een vraag.
Wij willen ook graag zwanger worden, maar nu hoorde ik van iemand dat we dan onze kat weg moeten doen?
Is dat echt nodig?
Het is een drie jarige gecastreerde kater en wij hebben geen kattenbak in huis, hij doet zeg maar alles buiten.
Wie helpt mij met het antwoord?
Alvast bedankt.

hoi j&j

het is de grootste onzin dat je je kat weg moet doen er is maar een maar je mag geen kattebak verschonen dat moet je door andere laten doen als je zwanger ben i.v.m. besmetting

maar voor de rest kan de kat gewoon blijven en aangezien jullie kat zijn behoefte buiten doet is er niets aan de hand

groetjes mary

Inderdaad grote onzin, het enigste wat dus echt niet mag is het verschonen van een kattebak. Maar aangezien je die niet hebt lijkt mij dat er verder geen problemen zijn.

Groetjes,
Margreet

Hallo J en J,

Dit slaat echt alls. Nee hopor je hoeft je kat echt niet weg te doen. Wij hebben er zelf vier en ben echt niet van plan ze weg te doen.
Het scheeld dat hij bij jullie zijn behoefte buiten doet, want je meot inderdaar oppassen met het schoon maken van de kattenbak. In de ontlasting van katten zit namelijk een stof dat slecht is voor het ongeboren kind, het kan namelijk zorgen voor miskramen en dat soort verschikkelijke dingen. Zelf laat ik uitvoorzorg mijn vriend de kattenbak doen. Eventueel mag je het nog doen met handschoenen.

Verder zeggen mensen ook vaak dat je katten weg moet doen omdat ze op het hoofdje van je kind kunnen gana liggen, maar als je nu van te voren dus tijdens de zwangerschap de wig, box, kinderwagen al in de leefomgeving zet met ballonen erin dan leerd de kat al dat het niet voor hem bedoeld is.

Nou succes met zwanger worden en geniet lekker van jullie kat.
Groetjes M

Let er wel op dat als je in de tuin bezig gaat je handschoenen aandoet aangezien je kat(en misschien andere katten) het buiten (in de tuin) doet.

M. goeie tip trouwens met die balonnen!
Zal voor onze kat moeilijk worden denk ik want mijn oude wiegje is haar mand(je). Als we een kindje krijgen willen we deze helemaal laten ontdoen van de oude verf en schoonmaken en 'm een nieuw kleurtje geven. Deze zetten we dan beneden neer. Krijgt de poes wel een nieuw mandje.

Hoi,
Ik heb net gelezen op het flairforum, en daar werd op dezelfde vraag antwoord gegeven door een verloskundige. Zij vertelde zelfs dat wanneer je kat ouder dan 1 jaar is, en je de kattebak verschoont, daarna goed je handen wast, de kans op toxoplasmose kleiner dan 0% is.

Terug
Bovenaan