Onze mannen...

Doorslapers, niet-doorslapers... Elk kindje is anders.
Ik hoor bij de cattegorie doorslapers (gelukkig)

Het kan een enkele keer gebeuren dat ze toch vroeg wakker wordt. Dan komt ze "al" om 6.00, maar eigenlijk gaat mijn man er dan altijd uit.

Ik hoef nooit te vragen er ontstaan geen discussies en of het nou weekend is of niet, mijn man staat trouw naast het bed.

Op het forum lees ik voornamelijk dat de mama's uit bed gaan om hun kleintje te troosten of voeden. Natuurlijk snap ik dat als je BV geeft dat het wel zo makkelijk is om zelf ook wakker te zijn;-)

Maar ben ik dan zo lui of verwend? Of hebben we het er gewoon niet over? Mijn man heeft overigens bij alle kinderen de nachtvoedingen gedaan, zolang dit nodig was...

Hoe doen jullie dat en hoe zijn de taken verdeeld?

Wij deden het samen. De een gaat melk halen de ander verschoond en geeft de fles, dat wisselde we af. Gelukkig slaapt ze ook hier door. Als ze een keer wakker wordt s nachts doen we het op dezelfde manier. Als ze s ochtends komt om 6 uur doet manlief het hij moet er dan toch al bijna uit. Kortom wij doen het samen, in het begin liet hij mij .nog weleens doorslapen maar dat hoeft niet meer.

Dus ook ik luxe :)

Jullie hebben zeker luxe!
Ben stiekem wel jaloers... Ik doe alles eigenlijk alleen. Alleen de fles van 19:00 doen we soms samen.
Deze hele week moet hij er om drie uur uit. Is tot nu toe ook op tijd thuis met eten, maar moet ook weer vroeg naar bed, dus... Ik doe heel veel alleen. Mijn nachten zijn ook nog onderbroken, omdat ons meissie zo tegen vier uur wakker wordt en ik vervolgens geregeld eruit moet om de speen te geven.
Soms breekt me dat op. De weekenden doen we wel samen. Gelukkig!
Al is hij ook nog eens lawaaidoof en hoort 's nachts onze kinderen niet huilen. Dan moet ik hem wakker maken om te gaan en denk ik, ach ik doe het wel.

Het is een enorme klaagzang, maar dat is het leven van de vrouw van een vrachtwagenchauffeur.
Ik heb nog geluk dat hij alle avonden thuis is, want hij kan ook internationaal!

ICMF: respect! Alles alleen? Ik denk dat ik dan gek word! haha. Ik ben wel meer het huisvrouwen type qua schoonmaken en de was doen e.d. maar de hele week zonder manlief? Nee dat zou ik niet kunnen!

Op zondag gaat mijn man vaak naar de ballenbak met de kinderen zodat ik kan dweilen (haha) anders kan ik bijna nooit dweilen (eerst opdrogen dan pas ervover heen lopen...) Heerlijk vind ik dat!

en 4atas: Ik geniet er echt van hoor. Maar goed wij hebben de zwangerschap gedaan en de bevalling dus.... haha! Vind het zeker niet erg om er uit te gaan, maar vind het ook zeker niet erg om te kunnen blijven liggen!

Ik doe t ook bijna alleen. Nu geeft hij 1 keer per dag een flesje, wat betekend dat ik wel eerst de luier moet doen. De eerste weken heeft hij wel veel flesjes voor me klaar gemaakt, maar daar bleef t dan bij.
Iedere keer neemt hij wel de andere twee of eentje mee naar de boerderij, zodat ik thuis ook eens wat kan doen of mn rust kan pakken.
Straks als t weer voorjaar is, sta ik er ook weer alleen voor, door de weeks en in t weekend.. Hebben gelukkig wel lieve oma's en opa's die veel voor de kinderen klaar staan.

Wij doen het ook samen. Maar dan om en om. Dus ik bv die van 23.00 en dan hij die van 4.30.
Wel pittig voor hem want hij moet gewoon werken.

De eerste twee heb ik bv gegeven en toen heb ik alles alleen gedaan.
Nu kunnen we dus afwisselen en dat scheelt wel.
Al merk ik dat het me alsnog begint op te breken.

Hoop dat ze snel doorgaat slapen.

Vannacht hebben we t omgewisseld dus hij om 23.00 en ik de nacht.
Wat denk je....komt ze ineens weer om 3.15. Pfffff heb ik weer. Heb t kunnen rekken tot 4.30, maar goed.

Ben gaar!!!!!!

Dat geloof ik direct mamma 3007!

Nu komen de kinderen ons wakker maken en als ze 16 zijn gaan we hun op zondagochtend wakker maken!

Mijn oudste zoon wordt over een paar weken 10, wat een mijlpaal alweer. Glenn was vroeger een huilbaby... We zijn een keer een weekendje weg geweest naar Antwerpen en hij heeft serieus van Hengelo tot Belgie gehuild.... pff om gek van te worden. En nou wordt deze grote man alweer 10 jaar! Een echte grote (en super lieve) broer.

Ik geniet !!!

Jij bent verwend! In mijn ogen dan hè ;-) Ik doe het altijd alleen, m'n man moet er weer op tijd uit om te werken. (ik niet later want de oudste is dan ook wakker, maar goed ;-) ) T weekend doe ik het eigenlijk ook altijd, beetje ouderwets wel hè, haha. Alsof een vent geen fles kan geven, ach ja.. Hij stelt het zelf ook niet voor dus denk ik al snel, ik doe het maar gewoon.. Pasgeleden wel ff woorden over gehad hoor, ik had het toch wel even gehad, heel de dag met een huilend kind gezeten, hij uit z'n werk en geen centje pijn, de nacht weer drama en kon ik er nog honderd keer uit, toen had ik het wel ff bekeken en mocht hij ook eens in actie komen! ;-)

Terug
Bovenaan