Onze Megan is geboren!!!!

Lieve meiden

Onze mooie dochter Megan is zaterdag op zondagnacht geboren om 3:44. Ze woog 2815 gram en is 45 cm een klein poppetje dus!

Zoals jullie weten werd ik vrijdag met spoed opgenomen met zwangerschaps vergiftiging.. Zaterdag zouden ze me gaan inleiden omdat ik 36 wkn zwanger was en amper ontsluiting begonnen ze sochtends met gel in brengen wat de ontsluiting op gang moest brengen. Na 4 uur weer gedaan want was maar een halve centimeter erbij gekomen.. Bij 2 cm zouden ze me vliezen breken en kon het echte werk gaan beginnen! Er wereld gezegd hou er rekening mee dat het je eerste kindje is en 4 weken te vroeg dus het kan zomaar 2 tot 3 dagen duren en dan herhalen we die gel elke dag 2x! Na de 2ex gel in brengen begon het te rommelen kreeg al wat ontsluitings weeën! Smiddags nog weinig verbetering dus zouden ze inprincipe niks meer doen en zondagochtend weer opnieuw gel inbrengen. Dat was uiteindelijk niet meer nodig. De pijn werd heftiger en heftiger maar het erge was ik werd steeds zieker en zieker hoge koorts etc etc! De zwangerschaps infectie ging z'n werk doen weer vloed geprikt en was overduidelijk dat het in m'n lichaam zat! Bizar hoe ziek je in een paar uur tijd kAn worden.,.. Om 00:30 kreeg ik een slaappil maar een uur later werd ik wakker met pijn die niet te houden was (m'n man mocht die nacht blijven lagen tenslotte op de verloskamer) ze gingen even kijken en had gewoon al 7 a8 cm!!! Wow dat ging ineens snel! Doordat ik zo ziek was kon ik de pijn minder goed aan en er werd besloten dat ik een ruggenprik zou krijgen. Op het moment dat ze naar de gang liepen om te kijken of dit man eraan kwam begonnen m'n persweeen! Ruggenprik was geen optie meer m'n kindje ging geboren worden!!! Dat verliep snel binnen 25min was ons kleine meisje op de wereld! M'n man heeft haar nadat het hoofdje eruit was haar beet gepakt en eruit getrokken en op m'n borst gelegd! Dat was z'n mooi moment! Daarna begon alle ellende..... Baarmoeder trok niet samen en de moederkoek kwam er niet uit. Die moest er juist zo snel mogelijk uit want die maakte me juist zo ziek! Nou ik wil niet weten hoeveel spuiten met medicijnen enzo ik heb gehad om die moederkoek lis te laten! Ik was net een stuk vlees zo gingen ze tekeer met ne! Er werd op m'n buik gehakt alsof ik geen gevoel had! Na een "bevalling" van anderhalf uur was de moederkoek eruit! Fieuuw het is voorbij.... Dacht ik..., het leek nu wel of de kraan open stond zoveel bloed verlor is! Zakken werden er weggebracht! De naweeën waren ook niet te houden alsof ik nog aan t bevallen was! M'n ouders mochten heel even op de verloskamer komen maar ook die zagen dit is foute boel ik lag met m'n rug naar m'n man en kindje toe omdat ik zoveel pijn had en steeds wegzakte. Ik dacht alleen maar aan de verhalen "als je kindje op je word gelegd is alle pijn weg" waarom had ik dat niet dan en werd het als maar erger?? Kon niet eens van ons geluk genieten! Volgens de mensen om me heen leek ik wel een plastice pop helemaal opgezwollen huid stond strak en was wit geel en blauw tegelijk. Uiteindelijk een echo gemaakt en bleek er stukjes moederkoek afgebroken te zijn en die zaten nog in m'n baarmoeder! Eerst zelf nog moeten persen en doen om het eruit te krijgen maar helaas.. Ik moest met spoed naar de o.k!! Ook dat nog... Dat moment was zo erg m'n kleine meis kreeg der eerste fles van papa en ik werd met m'n bed weggereden vreselijk om ze nual achter te laten! Het was dus geen pretje maar ons meisje was gezind en wel.. Liggen nog steeds in het zh ik had de dag erna 2 dikke opgezette voor m'n gevoel gekneusde handen ( reactie op de infusen door de infectie) kon niet eens m'n meisje normaal vasthouden of een flesje geven. Vanaf gister gaat het met mij stapje voor stapje beter al heb ik nog een lange weg tegaan.., krijg extra zorg thuis en mag de aankomende weken absoluut niet alleen zijn! Niet teveel bezoek en veel bedrust het kost allemaal teveel energie kreeg maandag na teveel bezoek ook gelijk weer koorts teveel prikkels! Bloeddruk ook nog aan de hoge kant en aangezien ik 2 liter bloed ben verloren ben ik heel zwak! Ze willen me geen nieuw bloed geven omdat ik zo jonge ben (26) en dat kan nadelig zijn in een volgend zwangerschap! Er hadden goede hoop dat we gister naar huis mochten omdat ik beetje bij beetje vooruit ga. Maar helaas m'n kleine meisje bleef ineens zo afvallen en woog nog maar 2400 gr terwil ze wel alle flessen goed at en niks uitspuugde.. Ze was ook te geel en in de bloedwaardes bleek dat ze onder de blauwe lamp moest wij huilen!! Weer een tegenvaller!! Wanneer kunnen we nou genieten van ins geluk! Uiteindelijk is Geel zijn niks ergs en
Komt veel voor bij kindjes die te vroeg geboren zijn! En we waren er optijd bij maar er was toch weer een
Klap en om e kindje zo te zien liggen
Met een bril op je kan der niet kroelen niks! Gisteravond weer geprikt en de waardes waren aan het zakken.. Vannacht heeft ze onder een ied minder actievere lamp gelegen en nu ligt ze eindelijk lekker bij me te kroelen! Ze word zometeen weer geprikt als de waardes nog steeds lager zijn mag ze zo blijven en word er vanmiddag nog en x geprikt in de hoop datie laag blijft zonder die lamp! Zo niet miet ze er weer onder maar hopelijk is dat niet nodig en komt ze nu wat aan zodat we misschien vanmiddag of vanavond naar huis kunnen! Lang verhaal maar moest het jullie even kwijt!!

Liefs

wat een verhaal zeg. toch van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! hopelijk gaat het snel beter met jullie allebei en mogen jullie gauw naar huis.

Vam harte gefeliciteerd met jullie meisje! Wat je/jullie allemaal al niet hebben meegemaakt zeg. Kan me voorstellen dat het even moeilijk was om ervan te genieten als het zo tegenzit. Ik hoop dat alles nu goed gaat en jullie snel naar huis mogen. Lekker genieten van elkaar!

Allereerst van harte gefeliciteerd met de geboorte van je dochter! Ik breek ff in vanaf het december forum, heb na de bevalling een bloedtransfusie gehad, als ik je een advies mag geven vraag hier toch om. De eerste periode met je kleine is vermoeiend en middels de bloedtransfusie knap je sneller op. Het enigste is dat je tijdens de tweede zwangerschap niet mee mag doen aan moeders voor moeders en ze kunnen de ziekte van Chrozfield Jacob niet uitsluiten, maar verder hebben ze mij geen nadelige gevolgen verteld. Succes met herstellen en probeer toch lekker te genieten van je wondertje!

Hoi sheila,

Gefeliciteerd met megan! Ook ik ga je die bloedtransfusie aanraden. Bij zowel de eerste als tweede bevalling ben ik meer dan 2 liter bloed verloren. Bij de eerste kreeg ik een transfusie en.knapte ik heel snel op. Bij de tweede niet gekregen omdat mn hb op de rand ok was. Toen heb ik nog 2 maanden aangemodderd met vermoeidheid en duizeligheid.
Nog 4 weken en dan wordt mn derde uk gehaald. De kans is heeeel groot dat ik weer zoveel bloed verlies. En ik ga Zeker vragen om bloed als het nodig is.

Groetjes knutseljuf

Hoi hoi,

Gefeliciteerd met de geboorte van de kleine Megan. Phoe, wel een heel verhaal zeg! Ik hoop dat jullie beide snel opknappen en naar huis kunnen!!!

Groetjes
Suzan

Terug
Bovenaan