Onze oudste helemaal op van alle sintgebeurtenissen

A

Anoniem

Guest
Poeh hey! Was helemaal vergeten hoe indrukwekkend deze tijd van het jaar is voor kinderen. Ilona krijgt er allemaal niet zoveel van mee. Ze scheurt wat pakjes open en zegt netjes; OOOOOH (zo lief! zwijmel zwijmel), maar Patrick, onze oudste, poeh, die heeft het echt heel zwaar hoor. Gistermiddag hadden we sint bij mijn schoonouders. Zwarte piet(mijn man) had op het raam geklopt en was hard weggelopen en had cadeautjes achtergelaten. In een recordtempo werden alle pakjes opengemaakt en daarna; spelen maar.
Ze lagen gisteravond later in bed als normaal (het was 20.00 uur)   en vanmorgen hebben we ze om 9.15 maar wakker gemaakt. Vanmiddag sint bij mijn ouders. Weer vreselijk verwend natuurlijk en hij liep echt te stuiteren. Om 18.45 lagen ze uitgeput, gewassen en gestreken in bed. Hij was echt helemaal op het manneke!
Deze week alleen op vrijdag sint op de peuterspeelzaal en 's avonds thuis (en hij komt als het goed is ook een bezoekje brengen)

En weetje wat nou het mooie is (en daar hebben we het nog niet eens met hem over gehad, want dan weet ie helemaal nietmeer hoe het zit); 13 dec. vieren we zijn verjaardag (de 16e is ie jarig), 14 dec. gaan we naar de winterefteling, dan wordt het weer kerst....... Het leven van onze kinderen valt niet altijd mee hoor, ik heb echt met hem te doen (of loop ik te miepen?)

liefs miranda

Hoi Miranda,

Het is ook allemaal wel veel en indrukwekkend hoor. Marissa krijgt er ook niet zoveel van mee, ze heeft Sinterklaas bij papa op het werk gehad. Donderdag gaan we naar Sinterklaas toe met mijn moeder bij het kasteel van Sinterklaas en zaterdag vieren we Sinterklaas bij oma. Ze mag af en toe haar schoen zetten maar ik moet haar er 's ochtends echt op wijzen dat er iets in de schoen zit, ze is het dan dus al weer vergeten. Maar voor oudere kinderen is het inderdaad wel erg veel. Mijn neefje 3,5 is ook helemaal onder de indruk. Mijn zus zegt er dan ook niet teveel over en ze heeft hem ook zijn schoen nog niet laten zetten omdat dat echt te spannend is. Ze gaat van de week gewoon een kadootje in de schoen doen maar zonder hem eerst te zetten zodat hij niet de hele nacht wakker ligt.
Jouw kinderen worden ook goed verwend. Wel erg leuk hoor. Maar zoveel indrukken. En dan ook nog een verjaardag, winter Efteling en Kerst. Dat is ook wel ontzettend veel allemaal. Ik vind het goed bedacht van je dat je daar allemaal nog maar niets over hebt gezegd want dat maakt het allemaal nog spannender.

groetjes Linda

Op mijn werk (basisschool) kun je het ook erg goed merken! De kinderen gaan er helemaal in op. Ze moeten nog maar een klein klopgeluidje horen of ze denken dat Zwarte Piet op het dak loopt! Ze worden er ook veel drukker van. Eerst vond ik dat altijd onzin, maar ik merk dat het echt zo is. Onze meid heeft er nog geen last van, maar dat zal snel genoeg zo zijn!

Groetjes Babybelle

Hoi Miranda,
ja het is zeker wat voor je kinderen al die indrukken, en nee je loopt niet te miepen!
Ik merk het nu al aan mn dochter, we zijn zaterdag naar sinterklaasfeest geweest en gisteren hadden we 's avonds een etentje bij ons nichtje thuis. Normaal gaan we 's avonds niet weg met dr maar we hadden nu geen oppas.
Ze heeft zich goed gedragen gisteren en om 21:30u gingen we weg. In de auto viel ze al in slaap en ze slaapt nu nog!! Ook helemaal uitgeput van het drukke weekend.
Nou heel veel plezier nog in de winterefteling!
Groetjes van Sonja

Terug
Bovenaan