Nou, ik moet even de boosheid en onmacht van me aftypen hoor! Net weer de hele riedel af mogen werken van schone luier, tanden poetsen, gezicht wassen, aankleden, schoenen aan, haren in model brengen. O, o, wat kan ons mannetje toch het bloed onder mijn nagels vandaan halen. Zijn pyamajasje uit en een schoon hemd en t-shirt aan vindt ie nog ok, maar dan begint het, pyamabroek uit en een schone luier aan. Hij is 21 mnd. oud en weegt ong. 14 kg. hij stribbelt tegen en probeert uit alle macht van het aankleedkussen af te komen. Is niet zo erg als ie alleen maar een plasluier heeft, maar als ie een poepluier heeft wel, zie hem maar eens te verschonen! Een schone lange broek mag dan ook wel weer, maar als ik dan zijn schoenen aan wil doen ...,..... AAAAAAAAH. Ik heb al de tactiek verzonnen om hem zelf zijn tanden te laten poetsen (mag ik ook al niet) en dan doe ik ondertussen snel wat gel in zijn haar (is geen must, maar wel leuk natuurlijk) en probeer ik zijn schoenen aan te doen. Maar dat vindt ie dan al snel niet meer leuk en smeert mij met zijn tandenborstel onder de tandpasta en begint te schuppen met zijn voeten (zie die schoenen maar eens aan te krijgen). Op het einde van het liedje krijg ik zijn schoenen wel aan hoor (ik ben toch zeker de baas????) en probeer ik zelf nog met de tandenborstel door zijn mond te halen (maar meneer houdt stijf zijn kaken op elkaar).
Voor de rest van de dag (op de luierwisselingen en zijn driftbuien na dan) is het echt een schat van een jong hoor, maar af en toe haalt ie echt het bloed onder mijn nagels vandaan!
Sorry voor het lange verhaal, maar ik moest het effe kwijt.
x Miranda
mama van Danique (*), Patrick (16-12-2005) en Ilona (11-07-2007)
ps. ik weet dat het er ws. allemaal bijhoort en dat meer mama's en papa's dit meemaken hoor!
Voor de rest van de dag (op de luierwisselingen en zijn driftbuien na dan) is het echt een schat van een jong hoor, maar af en toe haalt ie echt het bloed onder mijn nagels vandaan!
Sorry voor het lange verhaal, maar ik moest het effe kwijt.
x Miranda
mama van Danique (*), Patrick (16-12-2005) en Ilona (11-07-2007)
ps. ik weet dat het er ws. allemaal bijhoort en dat meer mama's en papa's dit meemaken hoor!