Onze topper is eet weer top!

Laatst een berichtje geplaatst, dat ik mijn dochter op de gang moest zetten nadat ze de warme hap weigerde bij mij te eten.
Afgezien van het warme eten, ging de rest altijd prima (dus wat zeurde ik eigenlijk). Maar nu laten we haar zelf eten.
Eerst probeerde wij het met de vla. Dat was echter niet zo handig, want dat valt er natuurlijk van af. Dus nu doet ze de warme hap en dat gaat hartstikke goed. Zo'n beetje alles zit onder, leuk gezicht hoor en eet ze nagenoeg alles zelf op.

Het enige waar ik nu nog mee zit, is dat mevrouw eigenlijk alleen maar de  fruithap uit een potje wil. Ik ben kennelijk te lang makkelijk geweest met de potjes, want ze kijkt nu een stuk fruit aan .. van wat moet ik ermee?? En geeft het weer blij terug, happie aan mama, tja..
Ik ben nu begonnen met kleine stukjes appel, en daarvan heeft ze met een lepel (vork wilde ze niet) 5 stukjes opgegeten.. Er is hoop!!

Iemand nog tips hiervoor ??

Groetjes Mamajo (mama van anderhalf jaar oude dochter en 23+1 wkn zw. van nr 2)

super!!! Gewoon zo doorgaan. Ik zou zeggen; blijf stukjes fruit e.d. aanbieden. Ze leert
't dan vanzelf!

Wel lachen he, dat zelf eten. Lara is gek op gekookte aardappels met jus, maar ze eet nog voornamelijk met d'r handen. Lekkere knoeiboel dus! Maar het meeste gaat wel naar binnen en ze houdt d'r vorkje er wel voor de show bij. Dus op een dag gaat ze vast wel prikken en kunnen wij weer bezuinigen op toetenboeners...

Hoi,

Fijn dat ze weer eet! Waarschijnlijk even een fase, volgens mij zitten we er allemaal weer midden in, acht hoort bij de leeftijd toch...

Nu wilde ik iedts schrijven maar ik weet het werkelijk niet meer. Hm dus maar even terug lezen wat jij geschreven had waar ik op wilde reageren

Carina

oh ja het vorkje. Dat hebben wij dus ook. Stijn wil altijd perse zijn vork hebben, maar het meeste van zijn eten gaat met de hand naar binnen, nou ja het zal wel goed komen, ooit.

Carina

lekker dat het weer naar binnen gaat. Als mama zijnde is het toch een heerlijk gezicht als je kindje lekker eet.  
Ach.... dat kliederen zal toch wel een keertje over zijn(hoop ik)
Lynn vindt het idd ook leuk om met een vorkje te eten maar als het dan een paar keer niet is gelukt dan smijt ze hem op de grond en gaat ze verder met haar handjes,haha helemaal niet driftig!!
En wat betreft fruit heb ik hetzelfde probleem. Ze weigert vers fruit te eten. Maar ja blijf het gewoon aanbieden in de hoop dat ze het ooit eet.

liefs cobie

Terug
Bovenaan