Onze tweeling komt te weinig aan

<p>Wij hebben een tweeling van 19 weken oud en ze krijgen elke dag 4 flesvoeding van 200, ze drinken dan tussen 150 en 200 op.</p><p>Ik ga ze ook elke week op zondag wegen en tot mijn schrik zijn ze best weinig aangekomen.</p><p>De jongste is van 3775 naar 3415 gram maar 40 gram aangekomen en de oudste is van 3750 naar 3800 gram maar 50 gram aangekomen.</p><p>Ze hebben ook last van de tandjes en kan dat daar komen of is dit gewoon normaal verschijnsel?</p>

Ik zou denk ik even contact opnemen met het consultatiebureau. Het kan zijn dat ze bepaalde voedingsstoffen nodig hebben die niet in deze melk zitten. Zij weten denk ik wel raad voor je! ?

Misschien toch nog een nachtvoeding geven? Ga er altans vanuit dat die er met 4 voedingen niet meer bij zit? Ons zoontje kwam ook wat weinig aan toen 1 nachtfles verviel. Nu zijn we hem toch een droomvoeding gaan geven en dan drinkt hij 200 ml weg! Overdag lukt hem dat maar zelden en hij wordt er niet wakker van maar heeft het dus toch wel nodig. Misschien is het bij jullie ook zoiets? Maar overleggen met het cb is natuurlijk altijd een goed idee!

Ik vind 4 voedingen ook niet zoveel eigenlijk! 4x150=800cc per dag.. da's echt niet veel hoor. Ze mogen best 1 liter. En eten ze al wel wat groente of fruit? Dat misschien eens gaan oefenen?

Ze zijn ongetwijfeld ook met een laag geboortegewicht geboren, maar ze weten ook erg weinig als he het mij vraagt.. met 19 weken zijn ze toch al bijna 5 maanden oud!

Onze dochter is bijna 18 weken en weegt ruim 6,5 kilo. Ze krijgt borstvoeding dus ik weet niet precies hoeveel ze drinkt maar ze drinkt zo’n 6 voedingen per dag momenteel (geen nachtvoeding, dr laatste is rond 20u en de eerste rond 8.30u) Als ik kolf, kolf ik zo’n 150-200 ml dus dat is vergelijkbaar met wat jouw kids krijgen. Alleen drinkt mijn dochter dat dus 2x extra! We zijn sinds 3 dagen begonnen met groentehapjes, maar dat is echt nog om te oefenen en te proeven dus dag vervangt de fles of borst nog niet op deze leeftijd. Misschien even overleggen met het cb?

Bedankt voor alle reacties en tips.
Wij zijn al begonnen met 1 keer per dag met groente of fruit.
Vandaag ook consultatie bureau gebeld en ze zeiden als ze tussen 650 en 800 drinken en lekker leverig en 4 plasluier en poep luier dan was niks aan de eind.
Ik zei ik heb een week bij gehouden en ze drinken boven 650 per dag op en ze lekker levig en 4 plasluier en poep luier, ze zeiden dan nergens druk om maken lekker genieten.
Wij nemen deze advies aan en over 2 weken moet wij naar toe en dan gaan wij kijken als ze goed groeien of niet of toch weer terug naar 5 voeding

Terug
Bovenaan