Maandag 5 september is onze zoon Faron geboren!!! Bij precies 41 weken zwangerschap. Op zondagochtend werd ik om 8 uur wakker met buikkrampen. Al snel bleken dit de weeen te zijn. Vanaf 10 uur werden ze regelmatig, al snel om de 3 minuten. Na een uur gebeld met de verloskundige, ze kwam kijken en ik had 2-3 cm ontsluiting. Nadat ze weg was kreeg ik ook rugweeen erbij en moest ik overgeven. Na 3 uur hebben we gebeld of ze weer wilde komen. De weeen werden steeds heftiger en ik kreeg nu ook beenweeen en een migraine aanval. Ik had helaas nog maar 4 cm ontsluiting dus het zou nog wel even gaan duren. Omdat de ontsluiting niet op schoot en ik de weeen bijna niet meer kon opvangen hebben we toch maar besloten om naar het ziekenhuis te gaan. Met weeen in de auto, een half uur rijden, niet echt prettig maar ik ben blij dat we die beslissing toch gemaakt hebben. Na 2 uur in totaal kreeg ik eindelijk een ruggenprik, dat was rond half 8 's avonds. Inmiddels alweer overgegeven en weer een migraine aanval gehad. Vanaf het moment dat ik de ruggenprik had ging het voor mijn gevoel veel beter en sneller. Ik had al snel bijna 10 cm ontsluiting, de persweeen kon ik duidelijk voelen door de ruggenprik heen. Helaas moest ik nog even wachten en de weeen wegpuffen, dit duurde een uur voordat ze tijd voor mij hadden. Gelukkig was daardoor onze zoon al wat verder gedaald. Zo gauw ik actief mee mocht persen was hij er in 40 minuten. Tijdens de persweeen nog een nieuwe migraine aanval gehad. Wat was ik blij dat Faron was geboren!!!! Hij weegt 3850 gram en is 52 cm lang. Echt een mooi ventje en hij doet het super, de borstvoeding loopt als een trein! Helaas ben ik niet zo snel op de been, veel last van duizeligheid en voel me zwak. Maar ik laat me hier lekker verwennen, manlief verschoont de luiers en ik doe de voedingen. Alles bij elkaar was het een heftige bevalling maar ik kijk er niet negatief op terug. Faron is het zeker allemaal waard!!!