onze zoon lust geen melk!

Hallo allemaal,
Onze zoon is nu 18 maanden. Elke ochtend krijgt hij nog een fles opvolgmelk en elke avond ook, alleen dan met wat rijstebloem erin.
De laatste fles kan er volgens mij nog niet af want hij eet niet goed zijn warme maaltijd.
Nu is het zo dat ik ipv de opvolgmelk wel gewone melk wil gaan geven, maar hij lust het niet!
Niet warm, niet koud, niet bij z'n broodje.....
Hoe hebben jullie dit aangepakt????

En nog een vraagje: Hij heeft nogal harde ontlasting. De arts van het cb zei dat ik johannesbroodpitmeel moest geven in zijn melk. Daar ben ik mee begonnen maar hoe lang duurt het voordat het resultaat te zien is??
 
JJ,

Je kunt tegen de harde ontlasting beter de rijstebloem weg laten uit de fles. Dit geeft namelijk hardere ontlasting. Daarnaast kun je johannesbrpitmeel gebruiken en opzich moet dit wel reactie geven na een aantal dagen. Sowieso een week proberen.
En de truc om over te gaan op gewone melk is om de  fles  half om half klaar te maken, dus gewone melk en nog wat opvolgmelk en dan de opvolgmelk steeds iets afbouwen.
Succes
 
hallo allemaal,

mijn dochtertje van 1 jaar wil ook nog geen gewone melk. Dus wij mixen het nu met nutrilon 3. Maar nou las ik de tip om diksap door de melk uit te proberen en dat ga ik eens proberen. Dat ik daar niet eerder aan gedacht heb, want dat deden wij ook wel eens door yochurt.

groetjes Yolanda
 
Terug
Bovenaan