onze zoon lust geen melk!

Hallo allemaal,
Onze zoon is nu 18 maanden. Elke ochtend krijgt hij nog een fles opvolgmelk en elke avond ook, alleen dan met wat rijstebloem erin.
De laatste fles kan er volgens mij nog niet af want hij eet niet goed zijn warme maaltijd.
Nu is het zo dat ik ipv de opvolgmelk wel gewone melk wil gaan geven, maar hij lust het niet!
Niet warm, niet koud, niet bij z'n broodje.....
Hoe hebben jullie dit aangepakt????

En nog een vraagje: Hij heeft nogal harde ontlasting. De arts van het cb zei dat ik johannesbroodpitmeel moest geven in zijn melk. Daar ben ik mee begonnen maar hoe lang duurt het voordat het resultaat te zien is??
 
quote: JJ schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-08-2005 13:34:36'));

Hallo allemaal,
Onze zoon is nu 18 maanden. Elke ochtend krijgt hij nog een fles opvolgmelk en elke avond ook, alleen dan met wat rijstebloem erin.
De laatste fles kan er volgens mij nog niet af want hij eet niet goed zijn warme maaltijd.
Nu is het zo dat ik ipv de opvolgmelk wel gewone melk wil gaan geven, maar hij lust het niet!
Niet warm, niet koud, niet bij z'n broodje.....
Hoe hebben jullie dit aangepakt????

En nog een vraagje: Hij heeft nogal harde ontlasting. De arts van het cb zei dat ik johannesbroodpitmeel moest geven in zijn melk. Daar ben ik mee begonnen maar hoe lang duurt het voordat het resultaat te zien is??




Hoi,

Mijn zoontje wou rond die leeftijd ook geen gewone melk, hij heeft eerst nog een tijdje peutermelk gehad maar dat wou die later ook niet meer.
Nu drinkt die bij zijn brood altijd yoki drink ( zonder suiker, kleurstoffen etc..) van bv optimel of van mona het is ook een melkproduct dus dat zou je ook kunnen proberen!
Je vraag over johannesbroodpitmeel kan ik niet beantwoorden heb daar geen ervaring mee.

Groetjes Trischa
 
Wat een vreemd advies, johannesbroodpitmeel gebruik je toch als je kindje teruggeeft? Daarvoor heb ik het in ieder geval gebruikt, en mijn kindje had en hield altijd harde ontlasting. Pas toen ze ouder werd konden we het tij keren, juist omdat ze gewone voeding nam. Je geeft aan nog twee flessen melk te geven, omdat hij te weinig avond eten eet. Als je de fles weglaat zal je zien dat hij na een aantal dagen meer gaat eten, mijn dochter is ook een slechte eter (dieptreurig van tijd tot tijd ), maar als ik haar na het eten wat blijf geven (een boterham of een beker melk) dan gaat ze ook nooit beter eten. Uiteindelijk is het dus helemaal goedgekomen. Gewoon volhouden. En als je kindje pap eet s ochtends ben je meteen van het 'melk' probleem af. Vaak proeven ze dan het verschil niet meer, en hoef je de rest van de dag niet aan de hoeveelheid melk te denken die er nog in moet.  
Een paar tips die hier altijd goed werken op de ontlasting is volkorenbrood/brinta, kiwi, sinaasappel en warm eten met een  scheutje olijfolie erdoor. Soms haal ik ook van Nutricia Stimulance, dat staat  bij mij in de supermarkt bij de Zonnatura  producten. Het zijn kleine pakjes drinken, ook voor volwassenen, voor kinderen de helft gebruiken. En dat heeft altijd prima  gewerkt. Het is  sinaasappelsap met vezels.  Maar dat gaf ik altijd pas als ze 4 dagen niet gepoept had.
En mijn dochter eet altijd meer als ze dagelijks poept, dus ik geef haar nu altijd vezelrijke voeding en veel fruit.
Wat een verhaal zeg, ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt.
 
Hoi,

Mijn dochtertje heeft (had) vanaf het moment dat ze geboren was een hekel aan melk.
Op een gegeven moment ben ik over gegaan op Milk & Fruit. Na verloop van tijd mengen met melk en steeds meer melk. Nu is ze zover dat 2 x een half bekertje drinkt.
Verders kun je inderdaad pap geven. Wij gaven vanwege de stoelgang Molenaar pap op advies van de huisarts. Dit heeft goed geholpen.

Succes !
 
Hoi JJ,

Wees maar blij dat hij niet van gewone melk houdt, het is nergens goed voor en zelfs uit de schijf van 5 gehaald door de Overheid. Maargoed, dat was je vraag niet.
Probeer eens de fles van opvolgmelk van 180 cc bijvoorbeeld met 150 cc opvolgmelk en dan 30 cc gewone melk erbij.
Ik geef onze kinderen karnemelk (al dan niet met wat roosvicee erdoor), biogarde yohgurt en kaas, voldoende melkproduct op een dag, zonder gewone melk.

Johannesbroodpitmeel is verdikkingsmiddel en wordt gegeven aan babies die erg veel mondjes teruggeven. Je kunt begrijpen dat dit (afgezien van het feit dat het erg duur is) nog meer stopt. Dus: gewoon olijfolie (theelepeltje) door de fles of yoghurt. Niet elke fles, gewoon af  en toe.  En veel water of thee  drinken. Volwassenen die er last van hebben nemen vaak een glaasje lauw water, helpt ook. Uiterst redmiddel roosvicee lacto. Vezels helpen ook goed voor de ontlasting maar is misschien wat lastig met een klein kindje.

Iets heel anders: geef hem lekker bambix ipv rijstebloem, dan heb je alvast de vezels en hij mag  bambix al sinds hij 6 maanden is hebben.
Mijn zoon at ook slecht, ik heb tussendoortjes geschrapt (rijstwafel, rozijnen, soepstengel, een fles). Moet je eens opletten hoe goed hij ging eten, gewoon overvoerd met tussendoortjes, die veel lekkerder waren. En ik heb het warme eten om 12 uur gegeven, omdat tussen 12 en 13 uur het lichaamssysteem van de mens het eten het beste verteert.
Succes,
henriette
 
Nou, mijn zoontje drinkt het ook niet! Bah!
Mijn zoontje is echter 25 mnd, maar ik geef hem al een behoorlijke tijd karnemelk, met iets roosvicee. Werkt bij hem perfect.Krijgt ie toch z'n kalk en andere vitamientjes.  Ik weet ook dat er ook nog zo iets is als peutermelk, van nutricia dacht ik. Mijn ventje  lust het niet  hoor, maar ik vond het best smakelijk, zit vanille door geloof ik.
Ik heb door de oplvolgmelk   ook heel lang johannesbroodpitmeel gedaan, en dat werkte gelijk, eerlijk gezegd. Dus...
Gr.Plam
 
Hallo,

Ons zoontje drinkt ook geen gewone melk. Ik heb van huis uit meegekregen dat dit niet perse gezond is (o.a. door alle hormonen die koeien toegediend krijgen) en dus ben ik hem vanaf het begin (na de flessenperiode uiteraard) soyamelk met karnemelk gaan geven en dat drinkt hij nog steeds elke dag. Hi vindt het heerlijk en vraagt altijd om 'melkie'. Karnemelk is ook koeienmelk, maar anders verwerkt en daarom zuiverder dan gewone melk, is ons verteld.

Bij de supermarkt verkopen ze soyamelk naturel (die ik overigens gebruik om pannenkoeken mee te bakken of in de lasagna om de saus mee aan te maken), maar ook met smaakjes. Ik koop altijd vanille, aardbei en bosbes. (Er is ook chocoladesmaak, maar ja, er is maar 1 echte chocomel he...).  Ik doe dan 1/3 in een beker en vermeng dit met 2/3 karnemelk. Het wordt op deze manier een soort niet-te-zoete-yokidrink. In de soyamelk zit wel wat suiker, maar da's altijd nog gezonder dan aspartaam of cyclamaat wat helaas  in bijvoorbeeld Optimel zit. Jaja... je denkt dat je iets gezonds koopt, maar 'ze' komen er steeds meer van terug dat suiker zo slecht is. In ieder geval minder slecht dan de genoemde stoffen die altijd in light-produkten zitten.

Ik weet niet of baby's beneden 1,5 jaar al soyamelk mogen drinken, maar vanaf ongeveer 1,5 jaar zijn wij erop overgestapt. Jonger hoefde het bij hem nog niet want toen wilde hij de flesvoeding nog. Overigens hebben wij ons zoontje in zijn eerste maanden Pepti gegeven (paarse pakken van Nutrilon) omdat die koemelkvrij zijn. Na een aantal maanden zijn we gewone Nutrilon gaan geven om wel ff uit te vogelen of hij  gewone melk kon verdragen. Niet dat wij dat bij deze meteen voor hem verpest hadden, hahaha! Gelukkig kon hij ertegen. Als hij later melk wil gaan drinken moet hij dat lekker doen. Maar zolang wij voor hem zorgen krijgt hij (naar ons idee) het beste van het beste: karnemelk met soya. Een groot succes in Huize B.

Groet,

Anouk
 
hallo JJ

mijn dochtertjes lusten ook geen gewone melk, maar met een beetje roosvicee dronken ze het opeens weer wel. Ik gaf ze dan wel suiker-en kleurstofvrij enzo, en het werkte ook. Misschien is peperkoek wel een oplossing voor de ontlasting, met een beetje appelstroop. veel sucses ermee, en ik hoop dat t allemaal lukt
groetjes rocketqueen
 
Terug
Bovenaan