Onze zoon slaapt al sinds zijn geboorte slecht + vroeg wakker.

Wat ik graag zou willen is wetende dat ik niet de enige ben.

Onze zoon is nu 20 maanden en slaapt eigenlijk amper tot nooit door.
Ik heb vriendinnen met kinderen die alleen maar doorslapen/uitslapen en merk dat ik hier echt gefrustreerd van word.

We hebben met 14maanden een slaapcoach ingeschakeld omdat ik dus zwanger ben van nummer 2 ( nu 28weken) en ik trok het niet meer.
In het begin ging het goed en sliep die ineens door en nu word die elke nacht 1/2x wakker en plast die alles nat dus moeten hem altijd verschonen.. of hij begint gewoon ineens te huilen; nachtmerries? Maar hoelaat we hem ook op bed doen hoe moe die ook is hij is elke ochtend tussen 05.00/05.30 wakker!!! Wilt niet meer slapen..
Ik ga er elke ochtend uit want ik werk op het moment niet maar merk dat het echt op begint te breken.

Ik wilde gewoon even mijn hart luchten.. tips of ervaringen zijn altijd welkom!!

Heel herkenbaar. Hadden wij ook met de eerste. Vaak wakker/ nauwelijks slapen en vroeg wakker. Ik werkte ook niet maar wisselde toch af met partner. Je hebt gewoon rust nodig af en toe. Zeker zwanger.

Ik merk nu met meerdere kinderen dat ik er anders in sta. Zit et niet meer mee wanneer ik verhalen van anderen hoor. Vergelijk de kinderen niet met anderen. Laat alles wat op zijn beloop gaan. Omarm de vroege ochtend en maak er het beste van. Meer tijd samen denk ik dan.

Slecht slapen is zwaar. Bij mij hielp "het is een fase" aanhoren absoluut niet. Het hielp ook niet dat mijn schoonzus vertelde dat haar kind met 5 jaar nog steeds meerdere malen per nacht aan haar bed stond. (Die bleek uiteindelijk ADHD te hebben.)
Wat hierboven al gezegd wordt, als zwangere vrouw heb je zelf juist extra slaap nodig. Dus probeer toch wat meer met je man te wisselen.
Misschien vindt hij vroeg opstaan wel goed te combineren met op tijd op zijn werk verschijnen, wie weet?

Heb je die slaapcoach al nog eens gebeld?

Super bedankt voor jullie reacties!
Het gaat nu op en af hij slaapt de nachten wel wat meer door maar het is en blijft stoeien! Ik denk ook als ik niet meer zwanger ben de ochtenden/nachten beter kan volhouden!

Terug
Bovenaan