onze zoon wil geen fles

Hoi,

Ons zoontje van 12 weken wil niet aan de fles, geen gekolfde melk èn geen flesvoeding. We zijn al zo'n week of 4 aan het proberen. Vorige week heeft hij 3 keer uit de fles gedronken, maar daarna was het weer gebeurd.

Hebben jullie tips??

groetjes,
Nanda
 
Hoi,
Misschien ligt het aan de speen die je gebruikt..Zou een paar verschillende spenen proberen. Zelf gebruiken wij de flessen+spenen van Avent en dat gaat prima. Deze spenen schijnen veel op een tepel te lijken, dus wellicht lukt het zo. Ook kun je proberen wat borstmelk op de speen te doen en wellicht dat het zo beter gaat.
Succes ermee!
 
Hoi Nanda,
Wij hebben hetzelfde probleem. Jurre is 11 weken oud en wil niet (meer) uit een flesje drinken. Ik baal hier enorm van. De aventflessen en spenen hebben we geprobeerd maar werken bij Jurre niet. Hij drinkt niet maar sabbelt. Vanavond proberen we weer een 'gewone' fles uit...
 
Van avent heb je tuitjes voor kinderen vanaf 3 maanden. Misschien is dat iets.
Anders fles naast borst houden en stiekem verwisselen. Dat hielp bij mij wel
 
Ik heb hetzelfde probleem met mijn dochter. Wij zijn bij 6 weken begonnen met een fles. De avent wilde ze niet. Uiteindelijk heeft ze nu een paar keer gedronken uit een fles met brede speen van Difrax. Verder helpt het bij haar als je rondloopt door de kamer terwijl je voedt en soms helpt het als je de Tv aanzet.
Ook wil ze bij mij niet drinken uit de fles, maar bij mijn vriend en bij mijn schoonmoeder wel.

Succes.

 
heb ook met dit probleem gezetten,ik geef borstvoeding en soms een flesje afgekolvde melk,plots wou ze het flesje niet meer alleen nog bij mij drinken.heb dan samen met mijn schoonmoeder voet bij stuk gehouden,ze moest het flesje nemen de eerste keer om de beurt hebben we 3 kwartiers lang bezig geweest voor ze begon te drinken met verschrikkelijk veel gebrul en ze wou in slaap vallen,maar toch doorgedaan vanaf de derde dag nam ze de fles normaal,die 3 dagen waren een hel de eerste dag ben ik zelf al wenend weg gelopen,was ook bang dat ze bij mij ni meer wou drinken,maar het moest,als ik moet gaan werken moet ze ook een flesje,die dagen gaf ik haar voor ze ging slapen dan wel zelf eten,ook verschillende spenen geprobbeerd het zal wel iets uit halen maar toch,houd je uiteindelijk bij 1 soort speen(waar jij vind dat hij goed neemt,dat zie je direkt,aan hoe de lipjes zich vormen rond de speen zoals rond je tepel) anders is het voor hem te verwarrend.echt volhouden het is hard.mijn dochter is nu 7 maanden en nog ongeveer 2 maal in de week moet ik haar een flesje geven om het gewoon te blijven anders zou ze de fles weer laten staan Heel veel succes
 
Hier ook hetzelfde probleem hoor. Mijn dochter is nu 12 weken, we zijn al ruim weken bezig om haar te laten wennen aan de fles, omdat ik binnenkort ga werken en ik wil gaan kolven. Het gaat iedere week een stukje beter, maar het kost heel veel tijd en geduld. Ik heb al heel veel spenen geprobeerd. Ik heb zelf het meeste succes met een difrax of een bibi speen. Avent weigert ze absoluut. Probeer het eens uit met een andere speen, wacht niet totdat je kindje veel honger heeft, ga niet te veel pushen, maar ga ook niet je kindje aan de borst leggen als het bijna niet drinkt uit de fles, want dan wordt het beloond voor het eigen gedrag. Vooral veel geduld hebben, het wordt zeker beter. Veel succes.
 
Terug
Bovenaan