Onze zoon wilt niet poepen

Heeft iemand misschien de gouden tip voor mij,

Ons zoontje van nu ruim 3 jaar houdt zijn poep alleen maar op. Hij is helemaal zindelijk maar vertikt het om te poepen.
We zijn hier al mee naar de huisarts gegaan, hij krijgt nu zakjes forlax maar weet het ondanks de zakjes op te houden. Soms wel 7 dagen!
We hebben alles geprobeerd, motiveren, negeren, uren op de wc boekjes lezen.
Het maakt niet uit of hij op de wc of het potje zit hij vertikt het. Luiers vind hij vreselijk, dat is voor baby's.
Zijn ontlasting is niet hard, zelfs na 7 dagen niet.
Er zijn periodes dat het goed gaat en dan hebben we een blij en rustig kind, maar nu merken we dat hij er veel last van heeft, erg onrustig.
Ik denk toch dat het een vorm van negatieve aandacht is, maar hoe kan ik dit het beste aanpakken? Iemand hier ervaring mee?
 
Wat ontzettend vervelend Maryse... Misschien is dit iets? Ik heb er zelf geen directe ervaring mee, maar wel goeie verhalen over gehoord:

http://www.dekinderkliniek.nl/welke-zorg-zoek-je-/medische-zorg/poeppoli/

Succes!

 
Een heel simpel beloningssysteem: sticker plakken op een stickerkaart als hij op de wc heeft gepoept. Na 3 stickers een kleine beloning en daarna na bijv 5 stickers. Bij heel veel kinderen werkt dit wonderbaarlijk goed. Laten merken dat jij en je partner ook naar de wc gaan om te poepen zodat hij weet dat het normaal is dat je dit doet.
 
Terug
Bovenaan