Onzeker! 19 weken zwanger

<p>Jeetje meiden..</p><p>ik ben nu 19 weken zwanger van ons 2de kindje..</p><p>onwijs blij natuurlijk dat voorop.</p><p>maar ik ben zo mega onzeker!! Het maakt me wel een beetje gek..</p><p>ik voel de kleine nu zo een 3 weken ongeveer. Lichte plopjes.. maar ze worden maar niet sterker de bewegingen. <br />bij mijn eerste was ik natuurlijk ook wel wat onzeker maar niet zoals nu hoor! <br />De placenta ligt bij mij ook aan de voorkant dus dat speelt natuurlijk zeker mee! Ik wil haar gewoon elke dag voelen, zou me zo meer op me gemak stellen.</p><p>herkent iemand zich in mijn verhaal?</p><p>vanaf wanneer voelde jullie de baby echt duidelijk?</p><p>liefs m</p>

Ik heb ook de placenta voor. Ben nu 28 weken zwanger.
Toen ik 18 weken was voelde ik wat belletjes / plopjes en pas rond 20 weken kwamen de eerste zachte schopjes.
Doordat de placenta voor ligt kan het wat moeilijker te voelen zijn doordat die placenta optreed als een soort stoot kussentje.
Ik zou me geen zorgen maken als ik jou was.
Succes! ?

Bedankt voor je berichtje! Ik zou willen dat we een luikje hadden waar we even doorheen kunnen spieken hoe het gaat daar Binnen.
kan me er zo druk over maken dat ik er soms zelfs over droom.. kan niet wachten op de eerste echt duidelijke schopjes ?

Heel herkenbaar, bij mij de placenta ook aan de voorkant. Vanaf 24 weken kon ik zelf de eerste schopjes pas voelen en vanaf 26 weken aan de buitenkant. Inmiddels ruim 29 weken onderweg en zijn de schepjes duidelijk voelbaar.
Niet teveel zorgen maken, het komt vanzelf!

Bizar hè, hoe onzeker je ineens kan zijn bij een 2e. Herkenbaar! Soms snap je het zelf niet eens, je hebt het toch al allemaal eens meegemaakt? En toch steeds weer die onzekerheid. Misschien juist wel omdat het dan precies anders gaat dan bij de 1e..
Wat betreft je vraag: veel mensen voelen hun 2e kindje bij 19 weken idd al bewegen. Maar heel veel mensen ook niet hoor! Zeker met een placenta aan de voorkant. Dan komt dat vaak echt pas na 20 weken en zeker na 24 weken. Dus geen zorgen maken hoor, tis heel normaal! Al hoop ik natuurlijk voor je dat je de baby snel lekker elke dag goed voelt bewegen. Dat zal helpen. En dan is er vast weer iets anders waar je je onzeker over kan voelen ?
Succes en weet dat je niet alleen bent die zich zo voelt. 

Bedankt meiden voor jullie berichtjes, doet me goed.
gister avond voelde ik duidelijk dat er beweging in me buik was. En dan met name in ene druk op me blaas en dan weer niet en dat ging even zo door.. volgens mij schuift ze er dan gezellig overheen! 
we wachten geduldig af tot de echte schopjes! 
We hebben 6 januari ook de 20 weken echo, vind ik ook wel weer spannend hoor! Hopelijk doet ze het goed daarbinnen en is ze lekker gegroeid! 

voelen jullie je allemaal goed? 

Heel herkenbaar hoor!
18 weken zwanger van de 2e, met ook placenta voor. Voel wel wat maar nog niet elke dag even duidelijk. 
De verloskundige drukte me op t hart te bellen bij zorgen en even langs te komen voor hartje luisteren. Kan vrijwel dagelijks even tussendoor. Misschien stelt jou dat wat gerust?

Terug
Bovenaan