Onzeker, 1e poging

Er spelen meer dingen waar ik mee zit.
De laatste 2 jaren heb ik een redelijk regelmatig cyclus (30-34 dagen) wat erg fijn is.
Daarvoor had ik namelijk een onregelmatig cyclus met soms een cyclus van max 47 dagen. Ook ben ik rond mijn 17e een jaar niet ongesteld geweest.

Echter heb ik wel last van donkere beharing, en dan voornamelijk in mijn gezicht; zwarte snor/kin haren. De huisarts heeft via de telefoon wel eens het woord PCOS laten vallen. Andere symptomen van PCOS heb ik eigenlijk niet; geen acne, normaal gewicht, en nu ook een normaal cyclus.

Ik let de laatste tijd i.v.m. kinderwens extra op mijn cyclus en ik heb al 7-8 dagen voor de start van mijn menstruatie de eerste (kleine) buikkrampjes.

Hebben meer vrouwen hier zo vroeg van te voren al last van? Ik ben zelf bang dat er hormonaal iets niet goed met mij is en ik maak mezelf nu al gek. 26 Sept is mijn NOD maar doordat ik vanaf gisteren al zoals bij mijn ongesteldheid al krampjes voelde, heb ik al geen hoop meer. Ik hoor zoveel verhalen om mij heen waar zwanger worden een lange adem en behandelingen heeft gekost, hier ben ik gewoon zo bang voor..

Liefs!

Klinkt gewoon als PMS-klachten maar wil je zeker weten of er sprake is van PCOS of endometriose, laat je dan doorverwijzen naar een gynaecoloog. Ik vrees dat ervaringen je niet gaan helpen. Een diagnose wel.

Klinkt gewoon als PMS-klachten maar wil je zeker weten of er sprake is van PCOS of endometriose, laat je dan doorverwijzen naar een gynaecoloog. Ik vrees dat ervaringen je niet gaan helpen. Een diagnose wel.
Bedankt voor je reactie! En je hebt gelijk. Voor ieder lichaam werkt het natuurlijk weer anders..

Terug
Bovenaan