Onzeker ... afscheiding/vruchtwater ???

Hallo meiden.

Ik ben nu 32 weken zwanger en heb dus nog even te gaan maar ik wordt steeds onzekerder.

Een vriending van me is laatst bevallen. maar ze had 1 probleempje : ze was al meer dan 36 uur vruchtwater aan het verliezen zonder dat ze het door had. (ze had geen weeen) De vliezen waren van boven gebroken en het vruchtwater speibelde er rustig uit.
Dus toen ze er eindelijk achter was dat het vruchtwater was, had ze eigenlijk veel te lang gewacht.

Nu ben ik daar een beetje bang van geworden. Ik heb steeds meer last van afscheiding. Maar het wordt steeds dunner en dunner. Bijna water.
Herken ik nu wel het vruchtwater ????
Ik weet dat het nog te vroeg is maar ik wil niet dat ik dadelijk geen aandacht schenk aan het vruchtwater verlies en denk dat het afscheiding is, waardoor ik mijn baby in gevaar kan brengen.

Groetjes Jeanine

Als je echt twijfelt zou ik de vk even bellen. Maar ik weet nog dat ik in die laatste weken ook echt veel afscheiding had. Dan voelde ik het soms zo lopen. Lekker dan. Maar bij twijfel zou ik gewoon even contact opnemen met de vk hoor.
Groetjes Tara

Ik had ook de laatste weken heel veel last van afscheiding, echt waterdun en het liep er inderdaad uit. Maar als je het niet zeker weet, idd even de vk bellen.

Liefs Jen

Dunne afscheiding hoort inderdaad bij de laatste weken van de zwangerschap. Het verschil kun je vooral ruiken. Afscheiding is zuur en vruchtwater ruikt zoet.

Als je het zeker wilt weten, kun je inderdaad je verloskundige bellen. Zorg er voor dat je wat in een inlegkruisje opgevangen hebt, dan kan ze ruiken. (ja, dat doen ze echt.)

Groetjes, Marisa

In de laatste weken van mijn zwangerschap (laatste trimester), moest ik elke dag 3 inlegkruisjes gebruiken om de afscheiding op te vangen. ik schrok soms ook zo, dat ik dacht dat het vruchtwater was. Maar vruchtwater droogt niet wittig op en de afscheiding vaak wel. en het ruikt anders, mijn afscheiding was zurig en vruchtwater ruikt naar amandel. (lekker onderwerp)
Het is dus heel normaal! Nu ik bevallen ben, ben ik de afscheiding helemaal kwijt, wat een verademing! want soms was mijn broek in het kruis nog nat door een inlegkruisje heen.
En ja, de angst voor gebroken vliezen kan er flink inzitten als het in de naaste omgeving gebeurd is. maar bedenk dat die kans maar heel klein is dat jij dat ook krijgt en op dezelfde manier. de kans is veel groter dat het bij jou gewoon volgens het boekje gaat!

En inderdaad, laat de vk anders even naar je afscheiding kijken dan ben je helemaal zeker!

Succes en ik denk dat het allemaal goed zit hoor!

Hallo dames,

bedankt voor jullie reacties.

waarschijnlijk is het gewoon afscheiding, maar ik grotere hoeveelheid en wat dunner. Leuk is anders maar daar valt mee te leven.
Ik hou het wel goed in de gaten.

Groetjes Jeanine

Terug
Bovenaan