onzeker betreft seks

hallo allemaal,.

ik had een vraagje..

2 maanden geleden ben ik bevallen van een prachtige zoon.

Een zware bevalling, maar het was het waard.

Eerlijk gezegt heb ik er behoorlijk moeite mee om intiem met mijn man te zijn, ik voel me behoorlijk onzeker over mijn uiterlijk.

Er hangt een flink stuk vel onder aan mijn buik helemaal vol met striae.

Ik kan me op geen enkele manier aantrekkelijk voelen voor mijn man.

Iemand tips of ervaringen?

Hallo andrea,

Allereerst van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!

Het is heel normaal dat je vel onder aan je buik hebt hangen dat zal ook nog een tijdje zo blijven maar dat trekt ook weer weg, vergeet niet daar heeft je kindje in gezeten dus ook wel logisch dat het vel gaat hangen dat komt ook weer goed. Misschien een tip om als je je daar heen voelt wat buikspier oefeningen te doen?

Wat die straie betreft die blijven wel zichtbaar maar op lange termijn kleuren ze lichter. Hoe lelijk ze er ook uitzien probeer er met een positieve blik te bekijken ze herinneren je aan de tijd dat je jou kindje heb mogen dragen.

En manlief als ie echt van je houd neemt hij ze voor lief, jij hebt immers zijn kind gedragen! Probeer eens met hem over je onzekerheden te praten, laat hem zien waar je mee zit en hoe je je erbij voelt, zeker weten dat hij je begrijpt!

Qua seks die tijd komt ook wel vergeet niet het is 2 maanden geleden dat je een kindje op de wereld hebt gezet en dat nu ook je hoofd er niet toe staat! Gun het wat tijd geniet van jullie kindje en gun je lichaam ook rust! Jij voelt het als beste aan wanneer je er klaar voor bent!

Groetjes

Hoi Andrea,

Wat vervelend dat jij je zo onzeker over je lichaam voelt. Misschien voel je je mooi en sexy in een leuk lingerie-setje? Je hebt van die mooie jurkjes, misschien voel je je dan prettiger? Ik denk we dat jouw man je mooi vindt, zoals je bent, met of zonder striae.

Ik hoop wel dat je met hem hierover praat, hij heeft hier vast begrip voor! En voel je ook totaal niet verplicht, jij weet zelf wanneer je er klaar voor bent. :)

Terug
Bovenaan