Onzeker dat ik er zelf moe van wordt.

hallo,

Ik ben nu 6 weken en 3 dagen zwanger en maak me erg druk.
ik ben van nature een type die veel piekert en onzeker kan zijn, zeker als het een zwangerschap aangaat.
Ik heb in 2007 een hele zware en medische zwangerschap gehad, was zwanger van een tweeling, maar ben 1 kindje verloren in de zwangerschap en mijn dochter is per- en dysmatuur geboren.
Gelukkig is ze kerngezond en is er niks meer van te merken, maar wat een mooie tijd zou moeten zijn, was een ware hel vol stress, maar ook vol geloof en kracht in mijn lichaam en mijn kindje!!

Nu ben ik heel anders zwanger en bij alles wat ik voel ben ik bang dat het fout zit, ik heb vorige week een extra echo gehad en had dus mazzel dat ik zelfs al een hartje zag kloppen met 5 weken en 2 dagen. Dat gaf me kracht!
Maar nu een week verder ben ik weer op hetzelfde punt van onzekerheid, ik voel de hele dag van alles in mijn buik, mn rug doet een beetje zeurderig pijn enik weet gewoon niet of het nou het groeien van mn baarmoeder is en mn darmen of dat er wat mis is.
Ik wordt er zenuwachtig van en heb een heel kort londje....
Wat moet ik nou doen, ik kan toch niet elke week een echo krijgen tot ik zelf het hartje kan horen met de Angelsound??

Pffff deze stress verergert de stress in mijn darmen alleen maar en nu weet ik helemaal niet meer wat ik moet voelen........

Groetjes mamamoon
 
volgens mij is het beste dat je je probeert te ontspannen. En ja ik weet dat dit zoveel gemakkelijker is gezegd dan gedaan. Zoek afleiding in andere dingen en wees streng voor jezelf als je gaat piekeren.
piekeren heeft namelijk geen zin en het doet jou en de kleine ws ook geen goed.
bel iemand op, computer spelletje, tv, wandelen buiten, maar probeer de zorgen uit je hoofd te zetten.

trouwens het is heel normaal hoor die onzekerheid zeker in het begin en zeker met jouw achtergrond. Het is niet erg dat je onzeker bent maar laat het niet je leven beheersen.
 
Hoi, het is heel lastig als je zo onzeker ben. Ik ben dat nemelijk net zo doordat ik vorig jaar 2 miskramen heb gehad. Nu ben ik inmiddels 13w +8d en nog is het niet helemaal over.

Ik leefde in het begin van echo tot echo, want ik was ook zo bang dat het mis ging.

Zo angels sound is een oplossing, maar wordt in het ziekenhuis sterk afgeraden. Daarom heb ik het niet aangeschaft.

Wanneer heb je weer een echo?

Succes
 
Hoi,

Ik herken me wel in je verhaal,ik ben zelf tijdens deze zwangerschap ook heel bang geweest en nu ook nog een beetje alhoewel ik nu toch probeer te genieten.

Ik ben nu 13 weken en 4 dagen.
Ik heb een gezonde dochter,maar heb ook twee miskramen gehad,waarvan eentje een missed abortion was.
Dat was nog het ergste omdat mijn lichaam het vruchtje niet heeft afgestoten.
Ik was dus zwanger terwijl het vruchtje niet meer leefde.

Tijdens deze zwangerschap heb ik steeds de angst gehad dat het weer fout ging.

Ik heb inmiddels al 5 echo's gehad en op alle 5 was een goed groeiend kindje te zien met een mooi kloppend hartje,maar die onzekerheid blijft nu ook weer,na de laatste echo van vorige week.

Ik leef er nu naar toe dat ik de kleine kan voelen.....

Probeer er toch van te genieten en als je het e het niet trekt gewoon de vk bellen en kijken of ze je kunnen helpen...
 
Dank jullie voor de reacties, erg fijn om bevestigd te "zien" dat ik er niet alleen in sta.

Gelukkig had ik dinsdagmiddag leuke afleiding, dat heeft wel geholpen ;-)

Vanaf dinsdag ben ik iets rustiger lijkt wel, ik lijk ineens wat meer vertrouwen te krijgen.

Als ik weer zo onzeker ben, stel ik mijzelf ook de vraag, waarom zou het fout gaan, de zwangerschaps kwaaltjes zijn aanwezig,ik heb geen bloedingen tot nu toe. Dan denk ik ja, waarom zou het fout gaan.

Ik voel ook veel meer in mijn buik, soort van spierpijn,dat schijnt het groeien van de baarmoeder te zijn. ( het klinkt raar, maar dit heb ik allemaal niet gehad en gevoeld tijdens de zwangerschap van mijn dochter,voelt alsof ik voor het eerst zwanger ben ofzo haha. )
Ik zei wel meteen, ik ben nu heel anders zwanger dan met mijn dochter, veeeeeel meer kwaaltjes.
Maar kom maar op, dan weet ik tenminste dat alles goed gaat ;-))

Ik ben wel heel blij als ik maandag weer een echo heb, ik ga dan zeker ook bespreken hoe ik het beste met de angst om kan gaan, wat de vk erin kan betekenen voor mij.
Volgende week vrijdag heb ik ook een echo in het AMC ziekenhuis om te bepalen of ik een medische indicatie krijg (als ik eerlijk ben hoop ik van wel, geeft mij een bepaalde vorm van rust)
Dit gezien de medische zwangerschap van mijn dochter.

Ik weet niet waarom ze zo'n angelsound afraden, ik denk dat het mij een heleboel rust brengt als ik elke avond voor het slapen gaan even naar het hartje kan luisteren.

Tot snel ;-))
 
Terug
Bovenaan