onzeker door miskraam en geen zwangerschapskwalen

Twee maanden geleden heb ik een miskraam gehad van 9 weken en nu weer een positieve test in handen.
Ik ben nu zo onzeker en ga er eigenlijk al vanuit dat deze ook mis gaat.
Probeer mezelf steeds positief toe te spreken maar dat negatieve gevoel blijft.
Bij mijn vorige zwanger schap had ik pijnlijke gevoelige borsten, nu heel even gehad. Dacht dat dit met mijn aankomende ongesteldheid te maken had. Nu voel ik alleen op pijn in mijn liezen na niets.
Kijk ook steeds naar mijn borsten of ze er anders uit zien etc
Herkennen jullie dit?
En heeft het niet hebben van zwangerschapskwalen een slecht voorteken?
En weet ook iemand hoeveel kans er bestaat dat je er meerde achter elkaar krijgt.
 
O, ik herken ik het helemaal.
Ik heb in juni een miskraam gehad en nu 8 weken zwanger.
Ook heel weinig kwalen en zooooo onzeker.
Vanavond mag ik dan eindelijk een echo.
Ik reken maar op slecht nieuws (misschien heel negatief gedacht), maar ik kan me nog niet heel blij maken. En ik weet ook dat een goede echo nog niets zegt, dat had ik de vorige keer ook en met 13 weken alsnog een miskraam.
't Blijft gewoon heel spannend en je moet toch een beetje vertrouwen hebben.
Heel veel sterkte!!!
 
Herkenbaar hoor!!

Ik heb in anderhalf jaar tijd 3 miskramen gehad en nu pas voor het eerst 29 weken zwanger!

het blijft een enge en onzekere periode zeker omdat je er geen invloed op hebt! Ook ik checkte elke keer of mijn borsten er anders uit zagen, of ze nog wel gevoelig waren etc.

Het enige wat mij positief stemde was de gedachte dat het vruchtje niet goed was en dat ik liever had dat het met een paar weken mis ging dan dat het met 18 weken nog eens fout zou gaan, of een zwaar gehandicapt kindje zou worden... Als we daar wat over te zeggen zouden hebben dan zou niemand dat willen lijkt mij!

Als er met jou en je partner niks mis is is er geen reden voor meerdere miskramen. Wij zijn na de 3de miskraam doorzocht op chormosoomafwijkingen en er was geen ene reden te vinden waarom het 3 keer achter elkaar fout is gegaan... Ik geloof dat herhaalde miskramen ook maar bij 4% van de vrouwen voor komt dus die kans is klein, en veeeeeeeeeeeeel kleiner dan de kans op een goede zwangerschap!

Blijf vol houden en er de positive kanten van te zien! geen kwaaltjes wilt niks zeggen! Ik kreeg ze ook pas na 20 weken en zou nu willen dat ik ze niet had!

Heel veel sterkte!
 
Ik ben voor het eerst zwanger. Nu 6,5 week. Ik heb bijna nergens last van, eerst wel wat last van mn buik, maar helemaal niet misselijk, geen zere rug, geen gevoelige borsten...
Ik ben ook heel onzeker en kan niet wachten op de echo, maar die is pas 30 nov.

Ik ben blij dat er meer mensen zijn met weinig klachten, dat stelt me wat gerust. Maar toch wou ik wel graag wat meer zekerheid...

Ik denk dat je er maar het best positief over kan denken, stress is ook niet goed. Richt je maar op de leuke dingen en (zoals iedereen tegen mij zegt) geniet er maar van dat je je goed voelt!
 
hoi
idd spannend, ik had in jan een miskraam en ben nu 20 weken zwanger. vertrouw op je gevoel en wees aan de ene kant blij dat je nog geen klachten heb, ik had ze eerst ook niet maar op een gegeven kwam de missleijkheid in allle hevigheid opzetten dus dat is ook niets. sterkte
 
Heel herkenbaar!
Mijn 1e zwangerschap kwamen ze er met 13 weken achter dat het mis was.
De zwangerschap van mijn dochter was ik zo onzeker in het begin dat ik extra controles bij de vk heb gehad.
Had ook geen kwaaltjes en maakte me er zo vreselijk druk om.
Je kan altijd je vk bellen en erom vragen!
Succes

Grt Marion

PS die zwangerschap is wel goed gegaan, ben nu weer 27+2 weken zwanger!
 
Klachten zeggen niks!!! Er zijn vrouwen die al kotsend een miskraam krijgen en er zijn vrouwen die niks voelen, en een gezond kind krijgen. elke zwangerschap is anders dus vergelijken heeft echt geen zin. En ik kan het weten.

1e zwangerschap: 1 week zere borsten en misselijk, week daarop voelde ik niks meer. Ik dacht: dit gaat fout. En ja hoor... een miskraam.
2e zwangerschap: volop klachten vanaf de test: zere borsten en later misselijk vanaf week 7. Na week 9 waren alle klachten verdwenen. Gezond meisje gekregen.
3e zwangerschap: een week zere borsten, daarna een week niks. Ik was in alle staten. Dit was een slecht voorteken. Toch? Die week daarop wel weer pijnlijke borsten maar niet elke dag en ook lang zo pijnlijk niet als bij Loïs en 's smorgens af en toe niet lekker, maar kon ook 5 dagen goed gaan. Pas vanaf week 7 kreeg ik enorme trek en moest ik op tijd eten om fit te blijven. Maar ik had ook dagen dat ik me prima voelde en daardoor heel onzeker werd. Met 9 weken een prima echo en met 13 weken een nog mooiere... pas na week 14 voelde ik me weer wat beter.

KLACHTEN ZEGGEN DUS NIKS! EN ZE KOMEN MEESTAL PAS VANAF EEN WEEK OF 7!

Dus ga af op je test.... die is positief en nu genieten! Ga er vanuit dat je pas vanaf week 7 wat klachten krijgt... als je ze krijgt!

haal lekker wat leesvoer! De kans dat eht goed gaat is veel groter nu! Bij veel vrouwen gaat de eerste keer fout. Wees blij dat je al weer zo snel zwanger bent. Over 5 weken heb jij een mooie echo gehad hoor! Geloof me. De kasn dat het nu goed gaat is gewoon 96%. Maar 4% van de vrouwen krijgt meerdere miskramen als ze er al één hebben gehad... die kans is dus zo klein!! Dat komt heel weinig voor!

Zolang je niet bloed, ben je gewoon heerlijk zwanger!!

GEFELICITEERD!
 
Klachten zeggen helemaal niets, zelf heb ik eind dec een miskraam gehad en ben nu 24 weken zwanger. Voelde eerst mijn borsten wel, dan een tijdje niet en dan weer wel. Zeurend gevoel in mijn onderbuik, maar tsja dat kon ook op negatieve dingen wijzen. Verder tot dusver geen vervelende klachten gehad!

Kan dus alle kanten op, maar zoals hierboven al gezegd wordt: kans op meerdere miskramen is klein. kans op miskraam is eigenlijk al klein. Zal gewoon de VK bellen en proberen zo snel mogelijk een afspraak te krijgen zodat je wat spanning bij hezelf kan weg nemen!

Maar zolang je niet bloed:
gefeliciteerd, je bent zwanger en klachtvrij! Geniet ervan ;-)
 
Terug
Bovenaan