Onzeker door opvallende echo

Hi! Ik ben 9 weken zwanger, we hebben net de eerste echo gehad. Ontzettend opgelucht dat het hartje klopt en het kindje levendig bewoog. Al snel merkte de verloskundige dat er iets raars te zien was: een soort hele grote witte “bal” (2,5 cm bij 2,5 cm!). Het kindje blijkt ook een draadje te hebben naar deze bal toe, waardoor de verloskundige uiteindelijk vermoedt dat het de dooierzak is. Ze noemde dat ze dit nog nooit eerder had meegemaakt en dat ze niet goed weet wat dit betekent, ze stelde ons wel gerust dat het kindje verder goed gegroeid is en het hartje klopt.. Dus dat we ons geen zorgen moeten maken. Maar dat doe ik natuurlijk wel, helaas. Er schoot door m’n hoofd dat het misschien een vleesboom kan zijn bijvoorbeeld, al zou t dan raar zijn dat er een draadje loopt tussen de baby en de witte bal.. Ik ben benieuwd of iemand van jullie hier iets in herkent. Ik las dat er wel veel ervaringen waren met een hele grote dooierzak en dat dit uiteindelijk een miskraam werd, maar daar bleken de kindjes vaak ook al achter te lopen in groei.. Dat is hier gelukkig niet aan de hand. Toch maakt het me wel heel onzeker..

heb je gelijk in.  weer contact gehad met vk, zorgen geuit.. uiteindelijk hebben ze overleg gehad met gyn van zh in de buurt, die wil me graag zien. fijn dat het opgepakt word maar ook spannend wat er uitkomt 

Terug
Bovenaan