Onzeker door ovulatietesten

<p>Meiden, ik zit met het volgende. Ik ben in juni gestopt met de nuvaring. Gelijk een heel regelmatige cyclus, netjes elke maand op tijd ongesteld. Nu heb ik in oktober voor het eerst ovulatietesten gebruikt. Ik heb een duidelijk positieve test gehad, en daarna ook gelijk gestopt tot ik ongesteld werd. Echter duurde het dit keer veel langer, 3 weken na de positieve ovulatietest werd ik pas ongesteld. De cyclus was dus iets in de war, het kan zijn dat misschien de hormonen van de nuvaring nu écht helemaal uit mijn lichaam is.</p><p>Nu is het november en dit is de tweede maand dat ik ovulatietesten gebruik. Momenteel is het dag 20 van mijn cyclus, en begon met testen op dag 11. Ik heb geen enkele knaltest gehad (test 2x per dag).. In mijn ogen is dat dus niet positief. Dag 17 was mijn test het donkerst van wat ik tot nu toe getest heb, maar nét niet positief in mijn ogen. Teststreep is namelijk nog heel ietsje lichter dan de controlestreep. Ik dacht eigenlijk dat de positieve test de dag erna zou komen. Maar helaas, testen worden steeds lichter. Gister was 1 van de 2 testen ook ietsje donkerder dan de testen daarvoor en daarna, maar ook niet positief. Ik word er onzeker van en ben nu bang dat ik misschien helemaal geen ovulatie heb gehad. Ik voel mijn eisprong niet dus weet nooit zeker wanneer die precies is. Vanmiddag doe ik mijn laatste test, dan zijn ze op. Ik ga ook geen nieuwe meer kopen. Heeft iemand ervaring dat zij toch een eisprong had of een zwangerschap ondanks negatieve ovulatietesten? Afgelopen week voor de zekerheid wel veel geklust (je weet maar nooit;))</p>
 
Welke ovulatietesten gebruik je? Ik zou echt die van clear blue gebruiken. Dan krijg je een smiley bij een positieve test. Dat gedoe met die lijntjes, ik vond dat vaak te onduidelijk. Ik denk dat die van dag 17 toch positief was hoor! Als je eenmaal weet wanneer je ovulatie ongeveer is, hoef je ook niet meer zo vaak te testen. Dat scheelt ook een hoop geld. 
Ik ben zelf twee keer zwanger geraakt met de clear blue testen :)
succes!
 
Ik hoor ook veel mensen over de goedkope streepjestesten gebruiken, en dan die met een smiley van clear blue als back up, als je denkt dat je je eisprong gevonden hebt, zodat je het zeker weet!
Het kan best turen en twijfelen zijn met die streepjestesten, maar zoals NoorX ook zegt: als je eenmaal je cyclus een beetje in beeld hebt, hoef je niet meer zo vaak (of zelfs helemaal niet meer) te testen!
 
Dankjewel voor jullie reacties! :) Ik gebruik de testen van 2BeSure. Vond de clearblue testen nogal duur omdat ik dus zo vaak test, maar wel een goeie tip om die dan als back up te gebruiken! De laatste test gister was erg licht, nog weer lichter dan die daarvoor.. Dus misschien was dag 17 wel gewoon echt positief. Ik wacht nu gewoon af tot over 1,5 week en dan kijken of het raak is! En anders gaan we gewoon door naar de volgende ronde.
 
Terug
Bovenaan