onzeker door verschil in zwangerschappen.. wie helpt?

Beste mama's!

Ik ben vandaag precies 5 weken zwanger van onze tweede... althans... dat hoop ik.. ik voel namelijk helemaal NIETS. Bij onze eerste was ik ziek, echt niet te filmen... misselijk en kroop over de grond van de buikpijn... wel in het begin wat rommelende darmen gehad en erg moe maar verder voel ik me echt heel goed... mijn mannetje is erg nuchter; voel je je niet goed... dan is het niet goed.... voel je je wel goed... dan is het ook niet goed.... AAAAAAAAAAHHHHHHHHHH... en de test van de week was echt heel duidelijk positief...

Je hoort natuurlijk wel dat mensen zeggen; geen enkele zwangerschap is hetzelfde.. maar kunnen jullie je mijn onzekerheid in deze voorstellen? En wie heeft dit ook weleens zo ervaren? En wie voelde zich tijdens haar zwangerschap ook zo goed?

Groetjes
Sunny (die met allemaal hersenspinsels in d'r bol rondloopt.... wat natuurlijk ook niets helpt.. maar toch...)

Hoi,

Bij mijn eerste zwangerschap voelde ik me erg goed. Zat er regelmatig over in of het allemaal wel goed zat. Mensen zeiden tegen me, ga lekker genieten, heerlijk dat je je zo goed voelt. En dat is natuurlijk ook zo maar toch maakte het me onzeker.
Pas na een paar weken begon ik wat meer moe te worden (maar an dacht ik weer misschien heb ik het druk gehad) En mijn darmen zaten verstopt.
En dat was het echt waar. Pas op het eind wat rugklachten.

En nu ben ik weer zwanger en deze keer veel misselijk geweest. Veel buikpijn en nog steeds. Kan zelfs al niet gewoon mijn werk meer doen, terwijl ik dat bij de eerste gewoon heb volgehouden.

Dus echt waar zwangerschappen kunnen erg verschillen!

Groetjes Janneke (24 weken en 3 dagen zwanger)

Hallo,

Zwangerschappen kunnen allemaal anders zijn. Bij mijn eerste zwangerschap had ik last van mijn borsten was misselijk etc. en dat bleek met 11 weken niet goed te zijn gegaan, terwijl ik gewoon de kwaaltjes had. De tweede zwangerschap had ik minder last van kwaaltjes en ook deze zwangerschap bleek niet goed te zijn. De derde zwangerschap heb ik vanaf week 6 tot week 16 1 keer per week overgegeven, erg moe, brandend maagzuur etc. Dit keer ging alles wel goed en daaruit is een mooie dochter voortgekomen. Nu ben ik weer zwanger (de 4e keer, ben nu 35 weken zwanger) en ik heb veel minder last van kwaaltjes ed gehad dan de vorige zwangerschap en wederom verwachten we een dochter. Mensen om ons heen riepen al dat het nu vast een jongen werd, omdat ik me zoveel beter voelde, maar niets is minder waar (als de vk het goed gezien heeft natuurlijk).

Sterkte met het doorkomen van de eerste onzekere weken!

Karin

Hoi,
Allereerst gefeliciteerd!

Je bent teneerste nog maar amper zwanger zo pril dat het heel normaal is dat je niks merkt nog bij de meeste zwangerschappen (als het al gebeurt) begint het meestal pas rond 6 weken de misselijkheid enz. omdat dan het hcg verder stijgt.

En je kunt met recht geen een zwangerschap met elkaar vergelijken,iedere zwangerschap is uniek ieder kind is uniek!

Dus lekker gaan genieten en vooral van dat je,je goed voelt en hopelijk zo blijft!

groet melanie

Hoi Sunny,
Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik ben nu 6,5 week zwanger van mijn derde kindje.
Bij de eerste twee voelde ik al voordat ik de test had gedaan, dat ik zwanger was. Een test was eigenlijk overbodig!
Maar deze keer zat ik gewoon op mijn menstruatie te wachten, die dus maar niet kwam. UIteindelijk toch maar een test gedaan en ja hoor,,,zwanger!
Bij de eerste twee was ik ontzettend moe en had ik totaal geen energie de eerste 3 maand en nu merk ik bijna niet dat ik zwanger ben!
Ja, soms komt er een vlaag voorbij wat je misschien misselijkheid kunt noemen en af en toe ben ik wat moe. Maar ja, dat kan ook gewoon komen door slaapgebrek.
Het voelt wel een beetje raar om zo (tot nu toe....) kwaaltjesvrij zwanger te zijn, maar ook wel weer makkelijk om het voor de buitenwereld geheim te houden.
Maar ik geniet er maar lekker van! Hondsberoerd en me doodmoe voelen kan altijd nog!
Groetjes Annemarie

Hoooi,

Ik hoop wat van je onzekerheid weg te kunnen nemen. Ik was vorig jaar, tijdens de zwangerschap van de eerste compleet kwaal vrij. Niet misselijk, niet moe echt nergens last van gehad op wat last van mn bekken na verderop in mn zwangerschap. En het gezonde resultaat is in september geboren, een 9 ponder die het meteen super deed.

Ik ben nu 6 weken zwanger van de tweede en ik zal het weten ook, ben de hele dag misslijk en hou geen eten binnen, last van extreme moeheid, last van hoofdpijn, pijn aan borsten. Ieder kwaaltje wat je kan hebben heb ik nu zo'n beetje.

Het is dus compleet andersom. Iedere zwangerschap is dus echt anders.

Liefs Jen

hoi sunny,

Ik ben nu 12 weken 3 dagen zwanger, ik kreeg dit keer pas kwaaltjes na de 8 weken en ja ik was daar toch wel blij mee dus ik snap je best hoor.

Bij mijn eerste zwangerschap had ik alleen last van mijn bekken, dit keer heb ik van alles, lage bloeddruk, buikpijn,moe,  misselijk, hoofdpijn,exceem en spataders.

het kan echt super anders zijn, zo blijkt bij mij. Maar ik moet wel zeggen dat ik me nu geruster voel met al die klachten dan vorige keer met nagenoeg niks. dus ik   snap je zorgen, maar ja mijn eerste is echt al een grote gezonde knul hoor!!!

groetjes moeke

Ik herken het hoor! Ik heb zelfs in de periode waarin jij nu zit precies hetzelfde bericht op het forum geplaatst. :)

Bij deze (mijn tweede) zwangerschap kwamen de verschijnselen van misselijkheid e.d. later dan bij de eerste.   Maar ik ben alsnog erg misselijk geweest hoor! Bij mij kwam het rond week 8 á 9 ineens opzetten.

En ookal gebeurd dit niet, zou ik me alsnog geen zorgen maken. Ook ik merk verschil in de twee zwangerschappen. Het is blijkbaar inderdaad iedere keer anders. Probeer er van te genieten!

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan