Onzeker door VK + gouden tip tegen misselijkheid

A

Anoniem

Guest
Hallo lieve (aanstaande) mama's,

Ik ben heel lang niet op dit foum geweest (schaam)!!! Komt omdat ik verhuisd bent en door allerlei omstandigheden en heb een hele tijd geen internet gehad.

Ik ben nu 14w en 3d zwanger van mijn eerste wondertje. Ik heb met 11 w en 3d een echo gehad en daar zag de baby  er heel goed uit. Gister ben ik naar de vk gegaan en heb het hartje gehoord. (wat een prachtig geluid!!!)

Ik ergerde me alleen aan het feit dat de vk mij alleen maar meer onzekerheden gaf dan dat ik al heb. Ik begrijp dat een vk je met je neus op de feiten wil drukken, maar overdrijven is ook een kunst! Ze had het de hele tijd over ALS HET MIS GAAT... of ALS ZE EEN AFWIJKING ZIEN...! Ook leek het erop alsof ze de 20 weken echo uit mijn hoofd probeerde te praten, omdat ze vond dat je niet zo maar voor de lol die echo moest laten doen.
Ik heb al eerder een miskraam gehad waardoor ik al zo onzeker was, maar zij maakt het alleen maar erger. pffffffffffff. Maar toch probeer ik optimistisch te blijven en hoop te houden dat het dit keer wel goed gaat.

Ik zou graag willen weten of meer meiden dit meemaken of hebben meegamaakt?

Ik heb trouwen ook een gouden tip voor de dames die last hebben van misselijkheid, Ik heb het gister gehaald uit de etos  en het HELPT ECHT!!!
Klik hier op voor meer informatie:
http://www.sea-band.com/netherlands.htm

Veel liefs Mofa

Hoi,
Ik snap heel goed dat je onzeker wordt van de opmerkingen van je vk. Maar ik vind het wel goed dat zij dit noemt in verband met de 20 weken echo.
Er zijn nog steeds teveel mensen die denken "oh leuk, we krijgen een echo" en dat is niet de bedoeling van de echo. Er wordt echt gezocht naar afwijkingen en als je daar niet goed op voorbereidt bent, valt dit erg tegen.
Ik heb er bewust voor gekozen om die echo niet te laten doen; ze kunnen vaak niet zeggen, áls ze wat vinden, wat het precies is en wat de consequenties hier van zijn. Met als gevolg dat je dan geen onbezorgde zs meer kan hebben. En weg laten halen met 20 weken doe je ook niet..
Maar dit was mijn keuze en ieder moet dat voor zich weten.
Ik denk ook niet dat het de bedoeling van je vk was om je onzeker te maken, maar om je duidelijk te maken wat die echo inhoudt.
Heel veel succes verder!
Sil

Hai Mofo,

Wat fijn dat nu, na een miskraam, alles goed gaat in jullie zwangerschap. Betreft de 20-weken echo, deze is ook niet voor de lol. Het is een medische screeningsecho, die ook voor dat doel is ingesteld en voor dat doel wordt vergoed door het ziekenfonds. De realiteit (hoe klein ook) is aanwezig dat ze afwijkingen vinden.
Dat neemt niet weg dat als alles goed is met jullie kindje, je heerlijk kan genieten van die 20-weken echo!

Geniet van je zwangerschap!!

Groetjes, Line

Hoi,
ik ben nogal een onzeker typje wat dat betreft en heb de 20 weken echo dus wel laten doen. Ik was erg opgelucht toen alles goed bleek te zijn wat afwijkingen betreft. De verloskundige zag echter wel uit de gegevens dat onze uk 'te klein' was dus 3 weken later voor nog een echo... weer klein. doorgestuurd naar de gyn en we zijn heel goed in de gaten gehouden. op een gegeven moment werd het best pittig (elke 2 weken een echo en steeds geen goed nieuws). De begeleiding door de gyn en haar tips hebben ertoe geleid dat we nu een kindje  krijgen  dat (volgens de echo en maatstaven) wel groot genoeg is en wij dus ook geruster zijn.
Wij zijn dus erg blij dat we het hebben laten doen en zouden het zeker weer doen. Wel hebben we er bewust voor gekozen GEEN  pretecho te doen omdat we elke 2 weken al een echo hadden. Ik weet wel dat een pretecho mooier is maar wij vonden het te veel voor de kleine.

groetjes Marlinda 40 + 5

Terug
Bovenaan