Hi Meis,
Ik kan je niet helpen met je bloedverlies vraag, daar heb je een verloskundige voor. Daar kan ik niet over oordelen.
Ik ben nu zwanger van de tweede, en laat me je vertellen, bevallen is geen pretje. Maar ja mijn dochter is nu veertien maanden en ben over een kleine drie maanden uitgerekend van de tweede, dus je overleeft het wel hoor.
Als het echt zo erg zou zijn, zouden er geen grote gezinnen meer zijn, lees het niet verkeerd hoor, mijn bevalling was ECHT GEEN pretje, maar aan de andere kant, je krijgt er zoiets moois voor terug, dat ik het graag nog een keer doe.
Je moet je in ieder geval niet bang laten maken, de een heeft veel pijn, net als ik heb gehad, en mijn schoonmoeder bijvoorbeeld die zou het nog wel duizend keer kunnen, geen pijn gehad.
Je eigen gewoon aan overlaten, het komt toch. En dan kun je je het beste gewoon een beetje ontspannen, dan rare dingen denken, want daar heb je helemaal niks aan.
Ga leuke dingen doen, voor de een is dat een cursus voor de ander zwemmen, kijk wat het best bij je aansluit. Ik heb niks gedaan, ik had geen zin in mauwende vrouwen, en doe nu weer niks.
Maak je angst wel bekenbaar bij je verloskundige, misschien dat die je al een beetje kan geruststellen.
X